Çarşamba 24.02.2021

Ana işimizden kâr eder hale geldik

Türkiye sigorta sektörü 2020’yi önemli kazanımla kapattı. Sektör ana işi olan sigortacılıktan kâr eden bir tablo ile yılı bitirdi. Bu başarı firmaların sürdürülebilir bir yapıya kavuşması açısından önemli

Türkiye sigortacılık sektörünün en büyük firmalarından biri olan Anadolu Sigorta'nın Genel Müdürü Mehmet Şencan, sektörün bugününü ve gelecekte atılacak adımları SABAH'a anlattı. Şencan, 2020'nin mart, nisan ve mayıs ayları gibi iki-üç dışında sigorta sektörü açısından zor ama iyi bir yıl olduğunun altını çiziyor. Sektörün 2020'de pandemiye rağmen enflasyon oranının üzerinde büyüdüğünün altını çizen Şencan, 1988 yılından bu yana İş Bankası grubunda yer alan deneyimli bi isim ve iki yıla yakın süredir de Anadolu Sigorta'nın direksiyonunda.
SAĞLIKTA BİLİNÇ ARTTI
Pandemi ile birlikte sağlık sigortalarında bilincin daha da arttığını belirten Mehmet Şencan, "Kovid- 19 sigorta poliçelerine dahil değildi. Ancak sigorta sektörü dahil etti. Sigorta sektörü de ekonominin durduğu dönemden bu yana da ciddi bir ivme kazandı. Büyüme rakamları da sektör açısından umut verici" dedi. Pandemi ile birlikte sektörün karlılık rakamlarında da ciddi bir gelişim oldu. Araçlar sokağa çıkmayıp ve zorunda olmadıkça hastaneye gitmeyenler de sektörün karlılık rakamlarının artmasını sağladı" dedi. Pandemi sürecinde yaşanan bu gelişmelerin maliyetleri aşağı çekici bir etkisi olduğunun da altını çizen Şencan, "Sigortacılık dilinde buna frekans deniyor. Araçla sokağa çıkmadığınız zaman hayat da durduğu için trafik de nispeten duruyor. Hasar maliyetleri de düşüyor. Bu da sigorta sektörü açısından çok önemli. Çünkü oto sigortaları sektörün yüzde 45-50'sini oluşturuyor. Frekans ve maliyetler düştü. Kovid-19'la maliyetler biraz arttı ama yönetilebilir bir hal aldı. Yıl sonu itibarıyla sigorta şirketlerinin verimli bir yıl geçirdiğini söyleyebiliriz. Karlılık bakımından da verimlilik bakımından da iyi bir yıl geçirdi sektör diyebilirim" şeklinde konuştu.
EKONOMİYE GERİ KAZANDIRILIYOR
Hasar prim oranları ve tüm bunların üzerinde bileşik oran olduğunun altını çizen Şencan, "Reasürans tarafında da maliyetler arttı. Bileşik oranlarda makul seviyelerde azalma oldu. Dalgalı bir seyir izledi sigorta sektörü. Sigortacılıktan kâr edilemiyordu. Yatırımlardan ve tasarruflardan edinilen kârla bilançolar kârlı hale geliyordu. Bu sene sigortacılık faaliyetlerinden de kâr edilir hale gelindiğini söyleyebiliriz. Sigortacılık faaliyetleri ve primlerin yatırıma gittiği taraf var. Bu sigortacılık sektörünün gelişimi ve sürdürülebilir olması açısından önemli. Biz sektör olarak da bu elde edilen karları da ekonomiye geri kazandırıyoruz" dedi.
YAPAY ZEKA AS'LI 120 KİŞİNİN İŞİNİ YAPTI
İŞLETME Mühendisliği geçmişi olan Mehmet Şencan, dijitalleşme ve yeni teknolojiler konusunda da önemli yatırımlara hazır olduklarının altını çiziyor. Handemi ile dijitalleşmenin logaritmik bir büyüme trendine girdiğini belirten Şencan, "Onlarca Fintech ve grup şirketleri olan Softtech ile İşnet'le çalışıyoruz. Gerek yerli gerek de yabancı insurtechler ile çalışıp dijitalleşme sürecini hızlandırıyoruz" dedi. Robotik süreç otomasyonunda yapay zekaları AS'lı'yı devreye aldıklarını vurgu yapan Şencan, geçen bu süredeki performanstan da oldukça memnun çünkü AS'lı 120 kişinin işini tek başına yapmış durumda. Şencan, "AS'lı'yı operasyon süreçlerine soktuk. Gayet de verimli bir şekilde çalışıyor. Poliçe tekliflerinin oluşturulması, hasardaki evraklar, faturaların kesilmesi ve diğer işlerde AS'lı 120 kişinin yaptığı işi yapmış. Sigortalılara yanıt verecek bir hale de getiriyoruz" dedi.
30-40 SANİYEDE HASAR TESPİTİ 30-40 SANİYEDE HASAR TESPİTİ
HASARI artık çok hızlı tespit edebildiklerini de belirten Şencan, "Yapay zeka ile uzaktan 30-40 saniye içinde hasar tespiti yapılabiliyor. Bir görsel üzerinden hasarı anında tespit ediyor. 25 parçaya kadar tanıyabiliyor. Ölçümlerini de yaptık. Geleneksek manuel yöntem ile neredeyse hiç fark yok. Görüntülü yapay zekâ neredeyse aynı. Pert araçlarla ilgili bir araştırma da yaptık. Elle düzenlenen dosyalara çok yakın sonuçlar elde ettik" şeklinde konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.