Giriş Tarihi: 25.2.2021

Revizyon için sıraya girdiler

Pandemınin en yoğun yaşandığı 2020 döneminde parasal ve kredi genişlemesine odaklanan politika müdahalesi işe yaradı. Ekonomi yönetiminin o dönemde attığı adımların ülkeyi büyümede üst sıralara taşıması bekleniyor.
MOODY'S DE ARTIRDI
Pazartesi günü açıklanacak büyüme verisi öncesinde uluslararası kuruluşlardan da art arda revizyon mesajları geliyor. Dün uluslararası kredi derecelendirme kuruluşu Moody's 'G20 Ekonomik Görünüm Raporu'nu yayınladı. Türkiye için 2020 yılı büyüme tahminini yüzde 1.1 olarak ortaya koyan Moody's, 2021 yılı için büyüme beklentisini yüzde 3.5'ten 4'e ve 2022 için tahminini ise yüzde 4'ten 5'e çıkardı.
DİĞERLERİ DE YÜKSELTTİLER
Büyüme tahminlerini revize eden sadece Moody's değil… Fitch geçtiğimiz günlerde, bu yıl yüzde 3.5, gelecek yıl ise 4.5 büyüme tahmin ettiğini açıklamıştı. Bank of America, Goldman Sachs, JP Morgan da revizyon yapmıştı.
2020 BÜYÜMESİ 2.5'İ BULABİLİR
BÜYÜME verisi pazartesi günü açıklanacak. Ekonomistler, 2020'nin 4'üncü çeyreği için büyümenin yüzde 7, yılın tamamında ise yüzde 2.5 olacağını öngörüyor. Bu rakamların gerçekleşmesi durumunda Türkiye, 2020 yılının büyüyen nadir ülkelerinden biri olacak. Almanya yüzde 4.9, İngiltere 7.8, ABD 2.5, İngiltere 7.8 daralma açıkladı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.