KOBİ’ler dijitalde 40 bin dükkân açtı! Peki dijitaldeki işyerinizi nasıl koruyacaksınız?
2020’de 4 trilyon dolara ulaşan e-ticaret pazarı sahnesinde ülkeler yerini almak için kıyasıya yarış içindeler. Çin, bu yarışta birinci sırada. Türkiye ise hızlı çıkış yapan ülkeler arasında. E-ticaret pandemiyle birlikte yükseliyor. 5 yılda alınması gereken büyüme mesafesi, 2020’de 6 ayda yakalandı. Avrupa’da ilk kez online ticaret yapanların oranı 2020’de yüzde 13 olurken, bu Türkiye’de yüzde 25 oldu.
Türk KOBİ'leri de sanal dünyada yerini alıyor. 2020'de KOBİ'ler 40 bin yeni sanal mağaza açtı. Bu sayede hem ticaretlerini sürdürdüler hem de küresel pazarlara ürün satmaya başladılar. Pandemi döneminde aracı maliyetleri de bu sayede çözüldü. Ancak siber saldırılar KOBİ'lerin korkulu rüyası… SABAH, bu soruyu uzmanlarına sordu. İşte uzmanların önerileri…
SADIK MÜŞTERİ PROFİLİ OLUŞTURUN
Digital Exchange CEO'su Emrah Pamuk, "Müşterilerle ilişki kurmak en önemlisidir. Sadık müşteri profili oluşturulmalı. E-ticaret sitesinin güvenliği ön plana alınmalı ve sertifikalar edinilmeli. E-ticaret sitelerinde videolu içerikler olmalı ve müşterinin ürünü inceleyebilmesine olanak tanınmalı. E-ticaret sitesinin mobil uyumu önemli. Zaten e-ticaret sitesinin sattığı ürünü de çok iyi tanıması gerekiyor. Bu noktada gereken tüm bilgiler, satış bölümünde bulunmalı. e-ticaret sitelerinde müşterilerin sorunları ve taleplerini dinleyecek ekipler oluşturulmalı. Müşteri yorumlarına mutlaka yer verilmeli, puanlama sistemi kurulmalı. Sistem olabildiğince sade ve kullanışlı hale getirilmeli" dedi.
GÜVENLİK UYGULAMALARI HAYATA GEÇİRİLSİN
Coopera Group CEO'su Fırat Akdere de güvenlik konusundaki sıkıntılara değinerek şunları belirtti: "Son beş yıl içinde e-ticaret sitelerine düzenlenen siber saldırıların sayısının yüzde 70 oranında arttığı göz önüne alınırsa çok da güvende olmadığımız ortada. Bu nedenle çok katmanlı güvenlik uygulamalarını mutlaka hayata geçirmemiz gerekiyor."
UZAKTAN İZLENEN BİR ALTYAPI KURULSUN
Vertiv Türkiye ve Orta Asya Kanal Satış Müdürü Hakan Yaran ise e-ticaret sitelerinin mutlaka uzaktan da izlenebilir bir güvenlik altyapısına sahip olması gerektiğini ifade ederek şu uyarıları yaptı: "Pandemiyle birlikte e-ticaret hızla büyürken müşterilerine online kanallardan ulaşmaya çalışan şirketler için uzaktan izleme ve kontrol oldukça önem kazanıyor. Küresel bir kritik dijital altyapı ve süreklilik çözümleri sağlayıcısı olarak güçlü bir uzaktan izleme ve kontrol altyapısı sunuyoruz. Güçlü bir izleme yazılımı, IT altyapı ağlarında güvenli ve uzaktan izleme sağlıyor. Bu da kullanıcıların çalışma verimliliklerini kontrol etmelerini mümkün kılıyor. Bu şekilde şirketler, maliyet oluşturan ve işleri aksatan kesintiler gibi sorunların önüne geçebilir, müşterilerin satın alma süreçlerinden memnun kalmalarını sağlayabilirler."
EN SON HABERLER
- 1 Tarımda başarı! Ektiği bitkiyi 200.000 TL'den satışa çıkardı
- 2 Türkiye'nin tohumda İsrail'e bağımlılığı yok
- 3 Astımda risk faktörlerine dikkat!
- 4 Türkiye'de 54 ilin ihracatı artış gösterdi
- 5 TOBB'dan 4 bine yakın sanayi kapasite raporuna onay
- 6 SON DAKİKA: Uzay misyonunda 2.aşama! Türk astronot Atasever için tarih belli oldu
- 7 SIFIR FAİZLİ KREDİ SON DAKİKA: 25.000 TL anında hesaplarda! İşte en uygun kredi veren bankalar...
- 8 EPDK'dan elektrik ve petrol adımı! Resmi Gazete'de yayımlandı
- 9 AKARYAKIT FİYATLARI SON DAKİKA: Yeni indirim geliyor! Benzin ve mazot fiyatı bu gece...
- 10 EMEKLİ VE MEMUR ZAMMI SON DAKİKA: 4 tabloda yeni maaşlar! Enflasyon farkı, en düşük emekli maaşı kaç TL olacak?