Pazartesi 31.05.2021

270 milyon doz aşı turizmde umutları canlandırdı

Türkiye'nin nüfusunun 3 katı olan 270 milyon doz aşı için anlaşmaya imza atması turizmdeki umutları yeniden canlandırdı. TÜRSAB Başkanı Bağlıkaya, "Haziran ayından itibaren bunun olumlu sonuçları görürüz" dedi
Birleşmiş Milletler Dünya Turizm Örgütü verilerine göre 2020'de pandemi nedeniyle uluslararası seyahat sayısında 1 milyar azalma yaşandı. 2019'da uluslararası seyahat 1.4 milyar iken, 2020'de 394 milyona geriledi. Türk turizmi de geçtiğimiz yıl dünya turizmindeki düşüşe paralel bir şekilde ciddi bir gerileme yaşadı. 2021 yılına aşının bulunmasının getirdiği ümitle girmiş olsak da dünya genelinde mutasyonla birlikte artan vaka sayıları, aşılanmanın henüz istenen seviyede ve yaygınlıkta olmaması gibi nedenlerle birçok ülkenin turizm amaçlı seyahatlere izin vermemesi, beklenen hareketliliğin başlamasına engel oldu. Ancak son dönemde aşılanma çalışmalarının küresel ölçekte hız kazanmasıyla birlikte turizmde toparlanma sürecine dair beklentiler yeniden olumlu sürece girdi. Türkiye'nin son dönemde 270 milyon doz aşıya imza atması ise turizmde umutları yeniden canlandırdı.
OLUMLU SONUÇLAR DOĞURACAK
Turizmde 17 günlük kapanma sürecinin ardından vaka sayılarında ciddi bir düşüşün kaydedildiğini belirten Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği (TÜRSAB) Başkanı Firuz Bağlıkaya, bu durumun turizmdeki umutları artırdığını ifade etti. "Bununla birlikte ülkemizde aşılanma sürecinin haziran ayında yeniden hız kazanacak olması çok önemli bir kazanım sağlayacak" diyen Bağlıkaya, "Sağlık Bakanımız Fahrettin Koca, haziranda 30 milyon doz aşının teslim edileceğini, nüfusumuzun 3 katını aşan 270 milyon doz aşıyı ise imza altına aldığımızı açıkladı. Bununla birlikte yerli aşı çalışmalarında da son aşamaya gelinmiş durumda. Dolayısıyla haziran ayından itibaren hızlı bir aşılanma sürecinin başlayacağını, bunun da toplumsal bağışıklık sağlanması ve turizm açısından olumlu sonuçlar doğuracağını düşünüyoruz" ifadelerini kullandı.
KISMİ TOPARLANMA OLUR
Dünya genelindeki muadil birlik başkanları ile görüştüklerini, birçok ülkeden Türkiye'ye yönelik talep olduğu belirten Bağlıkaya, "Seyahat sınırlandırmaları kalkarsa bu talep gerçeğe dönüşebilir. Önümüzdeki dönemde vaka sayılarında azalmanın yanında ülkemizdeki aşılanma oranlarının da artmasıyla birlikte Türkiye'nin Avrupa ülkelerinin seyahat konusunda güvenli ülkeler kategorisine gireceğine inanıyoruz. Bu çerçevede temmuz başı itibarıyla Avrupa pazarından ülkemize turist trafiğinin artmasını bekliyoruz. Geçen yıla göre tam bir toparlanma olmasa da kısmi bir toparlanmadan bahsetmemiz mümkün" diye konuştu.
SABAH SEKTÖRÜN SESİNİ DUYURMADA GÜÇLÜ MİSYONA SAHİP
SABAH Gazetesi'nin uzun yıllardan bu yana turizm sektörüne yönelik haberleriyle turizmcilerin sesini duyurmada çok önemli bir misyona sahip olduğunu anlatan Bağlıkaya, "Hazırlanan seyahat ekleri ve turizmle ilgili özel haberler sektörümüzün yurtiçi ve yurtdışında gelişimine önemli katkılar sağladı. Turizmle ilgili hazırlanan özel haberler aynı zamanda sektörümüzün yaşadığı sıkıntıların yetkili makamlar tarafından duyulması konusunda da çok değerli oldu. Bu nedenle SABAH Gazetesi'nin tüm ekibine teşekkür ediyorum. SABAH Gazetesi'nin bir sonraki yaşının turizm açısından güneşin daha parlak bir şekilde parladığı bir dönemde kutlanması temennisiyle başarılarının devamını diliyorum" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.