Salı 07.09.2021 16:36
Son Güncelleme: Salı 07.09.2021 16:37

Avrupa’nın lokomotifi Türkiye ‘FAZLA’ dönemine hazırlanıyor: Güçlü büyüme verileri sürecek

Covid-19 döneminin etkilerinin en sert hissedildiği 2020 yılında Türkiye, yakaladığı yüzde 1.8 büyüme oranıyla Çin ile beraber pozitif büyüme kaydeden ülke oldu. 2021 yılında normalleşme ve atılan adımların etkisiyle ekonomi, ilk çeyrekte yüzde 7 büyüme kaydederken, yılın ikinci çeyreğinde gaza basarak yüzde 21.7 büyüme oranıyla bu kez İngiltere’nin ardından dünyada en çok büyüyen ikinci ülke oldu. Ekonomideki bu denli güçlü toparlanma ve büyümeye, eski Hazine ve Maliye Bakanı Berat Albayrak döneminde atılan adımların ve uygulanan politikaların uzun vadeli etkilerinin görülmeye başlaması katkı verdi. Bununla beraber ihracat yönlü büyüme stratejisi doğrultusunda Türkiye’nin, ihracat rakamlarında her geçen ay yeni bir rekor kırması, cari işlemler dengesinde yılın kalanında artık ‘AÇIK’ döneminden ‘FAZLA’ dönemine geçileceği şeklinde yorumlanıyor.

Covid-19 sürecinde aşılama hızında dünyadan pozitif ayrışan Türkiye, ekonomik büyüme rakamlarında ve ihracat verilerinde yükselişine hız kattı. 2020 yılında tüm dünyada rekor daralmalar yaşanırken, Çin ile beraber pozitif büyüme kaydeden iki ülkeden biri olan Türkiye, 2021 yılında reel sektörüyle ön plana çıkarak ilk çeyrekte yüzde 7, ikinci çeyrekte ise yüzde 21.7 büyüme kaydederek ekonomisiyle ön plana çıktı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.