Limanlar doldu taştı
İhracattaki artışa paralel Türkiye limanları da en yoğun günlerini yaşıyor. Özellikle temmuz ve ağustosta limanlarda pandemi öncesine göre yüzde 7.9’luk bir artış yaşandı. Dökme yükte iki katına çıkan limanlar bile var
Bazı aylarda yüzde 90 seviyelerini zorladık. Bu yıl yine 2 milyon TEU üzerinde bir yıllık konteyner iş hacmi beklentisi var. İlk 8 aylık dönemde yüzde 11'lik bir büyüme kaydettik" diye konuştu. Sanayinin en gelişmiş bölgelerden biri olduğu Doğu Marmara'da faaliyet gösteren DP World Yarımca terminalinde ocak-ağustos döneminde yüzde 16'lık bir artış var. Yükler ağırlıklı olarak Uzakdoğu-Türkiye hattında çift taraflı olurken otomotiv parçaları ve otomotiv yan sanayi en büyük ithalat kaynağı. İhracatta ise demir çelik, maden, beyaz eşya ve gıda ön plana çıkıyor. Konteynerdeki bu sıçrama kadar dökme yükteki artışta iki katına çıkan limanlar da var. Limakport İskenderun Genel Müdürü Gündüz Arısoy, özellikle dökme yükte ve Ro-Ro'da pandemi öncesinin iki katına çıkan bir artış yaşandığını söyledi. Konteyner tarafında pandemi öncesine göre artışın bu kadar yüksek olmadığını belirten Arısoy, "Daha önce plastik hammadde konteynerla geliyordu artık açık gemi ile geliyor. Boru ve pamuk ithalatları arttı. İhracatta ise demir-çelik, halı ve makarna ilk sıralarda geliyor" dedi.
EN SON HABERLER
- 1 Bakan Işıkhan sendika başkanlarıyla sahaya indi
- 2 3 bin 204 konutun anahtarları teslim edildi! Depremzedeler Haziran’da yeni yuvalarında olacak
- 3 Lila Kağıt ve Koton, Halka Arz Ediliyor
- 4 Bandrollü ürünlere yönelik 33 bine yakın denetim yapıldı
- 5 3 Avrupa ülkesinden vize açıklaması: Türk vatandaşları için...
- 6 Bilişim Vadisi'nden Türk girişimcilere dünya sahnesi yolunda tam destek
- 7 Merkezi Kayıt Kuruluşu // İLAN
- 8 Turizm gelirinde tarihi rekor! Bakan Ersoy: Yıl sonu hedeflerimize uyumlu ilerliyoruz
- 9 TOGG'a yeni işlem! İlk kez hayata geçirildi...
- 10 Dış ticaret açığı Mart ayında geriledi