Pazar 19.09.2021

Yerli yatırımcının hisse senedi yüzde 52 arttı

Türkiye Sermaye Piyasaları Birliği (TSBP) tarafından hazırlanan ağustos ayı finansal piyasa özet verilerine göre, yatırımcı sayılarında gerilemeye rağmen yerli yatırımcıların hisse senedi varlıkları, son bir yılda yüzde 52 artarak ağustos sonu itibarıyla 413.5 milyar liraya ulaştı. TSPB'nin Merkez Bankası ve Merkezi Kayıt Kuruluşu kaynaklarından derleyerek hazırladığı finansal piyasa özet verilerine göre, yerli yatırımcılar finansal varlıkları son bir yılda yüzde 19.4 oranında artarak, 2021 yılı ağustos sonunda 5.9 trilyon lirayı aştı. Veriler, aynı dönemde yabancı yatırımcı finansal varlıklarının da yüzde 7.9 oranında artarak 569.2 milyar liraya yükseldiğini ortaya koydu. Geçen yıl ağustos ayı sonu itibarıyla 527.3 milyar lira olan yabancı yatırımcıların finansal varlıkları, son bir yılda yüzde 7.9 oranında artarak bu dönemde 569.2 milyar liraya yükseldi. Veriler aylık olarak incelendiğinde, yılbaşından itibaren düşüşe geçen yabancı yatırımcıların finansal varlıklarında, nisan ayında başlayan artış, ağustos ayında bir miktar daha artarak sürdü. Sonuçlar yabancı yatırımcıların finansal varlıklarında temmuz ve ağustos aylarında yaşanan artışın, hisse senedi varlıklarındaki büyümeden geldiğini gösteriyor. TSPB tarafından açıklanan verilere göre, yabancı yatırımcıların hisse senedi varlıkları, ağustos ayında bir önceki aya göre 15 milyar TL (yüzde 5.3) artarak 298.9 milyar liraya çıktı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.