Pazartesi 27.09.2021

Türk girişimciler oyunu büyüttü

Türkıiye'de 2021 yılının ilk 6 ayında girişimleri yapılan yatırımlar 2020'nin aynı dönemine göre yedi kat arttı. 2021'in ilk yarısında yatırım miktarı 704 milyon dolara yükseldi. Oyun sektörü ise, bu yarı yılda yapılan yatırımların yüzde 34'ünü oluşturarak son bir yılın en fazla yatırım çeken sektörü oldu. Türk oyun girişimleri 2021'in ilk altı ayında 236 milyon dolar yatırım aldı. Teknoloji Geliştirme Bölgeleri Derneği Başkanı ve Bilkent Cyberpark Genel Müdürü Faruk İnaltekin, oyun sektörünün pandeminin etkisiyle büyük bir atağa geçtiğini, 2020'de dünya oyun pazarındaki yerini 18'inci sırada tamamlayan Türk oyun sektörünün de aldığı yatırımlarla küresel pazarda adını duyurmaya başladığını vurguladı. İnaltekin, "Oyun girişimlerinin sayısının büyük bir hızla arttığını ve önümüzdeki dönemlerde de artmaya devam edeceğini söyleyebiliriz" dedi.
36 MILYON OYUNCU VAR
Game Factory CEO'su Efe Küçük ise, pandemiyle dünyadaki oyun oynama sürelerinin yüzde 30 arttığını belirerek, "Bununla birlikte Türkiye'deki oyuncu sayısı da 2020'de 4 milyon artarak 36 milyon kişiye ulaştı. Bundan beş yıl önce Türkiye'de 10 tane oyun stüdyosu gösteremezken günümüzde ülkemizde binin üzerinde stüdyo bulunuyor" dedi. 2020 yılı itibarıyla yatırımcıların çoğunun oyun girişimlerini yakın markaja aldığını belirten Bilgiyi Ticarileştirme Merkezi (BTM) Genel Müdürü İbrahim Elbaşı da, oyun sektörüne girmek için bir yaş aralığı olmadığını ifade ederek, "7 yaşında da 77 yaşında da oyun yazabilirsiniz veya bir girişim firması kurabilirsiniz" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.