Giriş Tarihi: 1.10.2021

5 yıllık hedeflere bir yılda ulaşıldı

Türkiye’de uluslararası Tier sertifikasına sahip uptime institute verilerine göre 26 veri merkezi bulunuyor. Sayının yüksek standartlar korunarak artması, veri üzerinden iş yapma kültürünün de yükselmesi hedefleniyor

Veri merkezi yatırımları tüm dünyada artmaya devam ediyor. Pandemi, 5 yıllık hedeflere 1 yılda ulaşılmasını sağladı. Veri merkezleri doluluk hedeflerini aştı.
YÜKSEK STANDART ŞART
Türkiye veri merkezleri sayısında Avrupa'da geride kalmasına rağmen yatırımların sayısı giderek artıyor. Türkiye'nin verisinin Türkiye'de kalması sloganlarla değil, yüksek standartlarda veri merkezleri inşa ederek gerçekleşecek. Veri merkezlerinde çalışacak uygulamalar, yazılımlar için yetişmiş insan kaynağı konusunda yatırımları da eş zamanlı yapmak gerekiyor.

Uptime Institute veri merkezleri için standartlar geliştirilen bir kuruluş. Tier 1, Tier 2, Tier 3 ve Tier 4 olarak 4 farklı standart ve sertifikaları uluslararası alanda kabul görmüş ve günümüzde veri merkezleri tarafından talep görüyor. Bu sertifikaların oluşturulmasındaki amaç veri merkezlerinin sürekliliğini ve yedekliliğini sağlıyor. Veri merkezi müşterilerinin de küresel standartlarda hizmet almasını saplıyor. Uptime, enerji, iklimlendirme, ortam izleme, güvenlik, yangından korunma ve kablolama gibi veri merkezi altyapı sistemlerini incelemekte ve bu sistemlerin sürekliliğini değerlendiriyor. Veri merkezlerinin maliyet ve güvenilirlik seviyeleri ise Tier seviyelerine göre değişiyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.