Son Güncelleme: Çarşamba 27.10.2021
Türkiye’deki Japon yatırımları 2.6 milyar doları geçti
Japonya’da 100 yıldan eski 10 bin, 200 yıllık ise 3 bin KOB İ bulunuyor. Güvene dayalı ilişki Japonya toplumunda çok önemli. Türkiye ile de güven ilişkileri güçlü olan Japon şirketlerin bugüne kadar yaptığı doğrudan yatırım miktarı 2.6 milyar doları geçti
NÜFUSU YAŞLANIYOR
Türkiye 84 milyonluk büyük bir pazar. Nüfusun ortalama yaşı 30. Japonya'da ise ortalama yaş 49 ve nüfus hem hızla yaşlanıyor hem de küçülüyor. Türkiye'nin Japonlar için ikinci çekici yönü, sağlam üretim ve dağıtım tabanı. İzmir, İstanbul, Mersin limanları gibi hinterlantların sağladığı iç-dış lojistik yapılanmasını çok iyi buluyorlar. Kurun yükselmesi, yurtdışından malzeme teminini pahalı hale getirdiğinden, Toyota gibi Japon ürünlerinin fiyatını artırıp iç pazarda talep baskısı yaratıyor. Türkiye'nin şu an ikinci en büyük ihracatçısı konumundaki Toyota, Sakarya'daki fabrikasının kapasitesini iki katına çıkardı.
700 MİLYAR DOLAR İHRACATI VAR
JAPONYA'NIN en gelişmiş sektörünün otomotiv olduğu söylenebilir. Ülkenin 10 şirketinden ilk 2'si Toyota ve Honda ayrıca Nissan'da listede yer alıyor. Dünyadaki motorlu araç üretiminde Çin ve ABD'nin ardından Japonya 3. sırada yer alıyor. Bugün Japonya 700 milyar doları aşkın ithalat ile dünya ithalatının yüzde 3.8'ini yapıyor. Tüm dünyaya 698 milyar dolar aşkın ürün ve hizmet ihraç eden Japonya dünyada yapılan ihracatın yüzde 4'ünü yapıyor.
JAPONYA'DA İŞ YAPMAK KOLAY
BAŞKENT Tokyo, New York'un hemen önünde olmakla birlikte dünyanın en büyük şehir ekonomisine sahip kenti olarak öne çıkıyor. İşsizliğin az olduğu Japonya'da, yıllık büyüme oranı pandemide düşmüş durumda. Ülke ekonomisinin yüzde 72'sini hizmetler sektörü yüzde 27'ye yakınını ise sanayi sektörü oluşturuyor. Küresel Rekabet Raporu sıralamasında 6. sırada yer alan Japonya, Dünya Bankası'nın iş yapma kolaylığı raporunda ise 34. sırada. Öte yandan Japonya'daki firmalar verdikleri güvenle de dikkat çekiyor. Japonya'da 100 yıldan eski 10 bin, 200 yıllık ise 3 bin KOBİ bulunuyor. Güvene dayalı ilişki Japonya toplumunda çok önemli. Kişiye özel ayrıntılı düşünülmüş ürünlerin çok rağbet gördüğünü vurgulayan Japon işadamları, tüketicinin kaliteye çok önem verdiğinin altınız çiziyor. Öte yandan 2050 yılına kadar Japonya'nın karbon emisyonunu sıfıra indirme hedefi koyduğunu da hatırlatan işadamları, yaşlı bir nüfusa sahip Japonya'da sağlık ve akıllı şehir teknolojilerine ihtiyaç duyulduğunu kaydediyor.
EN SON HABERLER
- 1 SON DAKİKA | TCMB duyurdu: Menkul kıymet tesisine ilişkin düzenleme kaldırıldı
- 2 Bakan Bayraktar duyurdu: BOTAŞ ve ExxonMobil, LNG ticaretine ilişkin işbirliği anlaşması imzaladı
- 3 Hatay'da 140 bin hak sahibi evlerine kavuşacak
- 4 11. Dönem Türkiye-Azerbaycan KEK Protokolü imzalandı
- 5 Bakan Bolat 'Son 12 ayın en yükseği' diyerek açıkladı
- 6 Balıkesir’in ihracatı 2,5 milyar dolara koşuyor
- 7 SON DAKİKA: Bakan Şimşek: Vergide adaleti güçlendirmek için düzenlemeler yaptık
- 8 TCMB'nin TL depo alım ihalesine 102 milyar TL'lik teklif geldi
- 9 Rekabet Kurulu bazı devralma işlemlerini onayladı
- 10 Rekabet Kurulu'ndan META'ya 898 Milyon TL ceza