Giriş Tarihi: 4.11.2021

Türk Telekom hedefini üçüncü kez revize etti

Yılın ilk 9 ayında 24.4 milyar TL gelir, 4.7 milyar TL net kâre lde eden Türk Telekom’un toplam abone sayısı ise 51.4 milyona ulaştı. CEO Ümit Önal, “2021 öngörümüzü yıl içerisinde üçüncü kez yukarı yönlü revize ettik” dedi

Üçüncü çeyrek finansal ve operasyonel sonuçlarını açıklayan Türk Telekom, bu dönemde de yıl genelindeki yüksek performansını sürdürdü. Yılın Ocak-Eylül dönemini kapsayan dokuz ayında yüzde 18 büyüme ile 24.4 milyar TL gelir elde eden Türk Telekom'un faiz, amortisman ve vergi öncesi kârı (FAVÖK) 12.1 milyar TL'ye, yatırım harcamaları da ilk 9 ayda 4.3 milyar TL'ye çıktı. Ülkeye hizmeti varlıklarının asli unsuru olarak gördüklerini söyleyen Türk Telekom CEO'su Ümit Önal, "Türkiye'nin dijital dönüşümünün mimarı olarak bu dönüşümü sağlamak için var gücümüzle çalışmaya devam edeceğiz. Ülkemizin 5G yapılanmasında ön saflardayız" dedi. Bu dönemde elde ettikleri yüksek kârlılığa da değinen Önal, "Net kârımız bu dönemde gururla söylüyorum ki 4.7 milyar TL'ye ulaştı" değerlendirmesini yaptı.
8.7 MİLYAR TL YATIRIM
Türk Telekom'un Ankara'daki Şebeke Yönetim Merkezi, Türk Telekom Siber Güvenlik Merkezi'nde düzenlediği basın toplantısında 9 aylık finansal sonuçlarını paylaşan Önal, sene başından bu yana beklentileri aşan performanslarının 2021 öngörüsünde üçüncü bir yukarı yönlü revizyonu gerekli kıldığını söyledi. Önal, "Buna göre, daha önceki öngörümüzde yıllık yüzde 17 olarak belirttiğimiz faaliyet gelirlerinin yüzde 18 oranında artmasını, 15.8 milyar TL olan FAVÖK'ün 16.2 milyar TL'ye yükselmesini ve 8.5 milyar TL olan yatırım harcamalarının da 8.7 milyar TL'ye ulaşmasını bekliyoruz" diye konuştu.

KALICI DÖNÜŞME YOL AÇTI
Önal, sabit genişbantın, bu dönemde yüzde 29'luk güçlü gelir artışıyla 3. çeyrekte büyümenin itici gücü olmaya devam ettiğini belirtti. Önal sözlerine şöyle devam etti: "Yazlık mekânlardaki yeni bağlantı ihtiyacı ve okula dönüş sezonu da yeni kazanımları destekledi. Eğitim fiziksel olarak başlasa da öğrencilerin ödevleri, araştırmaları ve serbest zamanlarında kullandıkları internet için evde bağlantıya ihtiyaçları sürüyor. Giderek daha fazla şirket tarafından benimsenen hibrit çalışma modelleri de bağlantı talebinin devamlılığını destekliyor. Dijitalleşme, teknoloji ve iletişim hizmetlerine olan talebi körükleyerek, tüketici davranışlarında kalıcı bir dönüşüme yol açıyor." 3'üncü çeyrek itibarıyla 353 bin kilometre uzunluğa ulaşan Türkiye'nin dört bir yanındaki fiber ağlarının geleceğin teknolojileri için güçlü bir kaldıraç niteliği taşıdığını söyleyen Önal, "2019'da abone portföyümüzün yüzde 37'sini oluşturan toplam fiber abone sayımız 3. çeyrekte 8.8 milyona yükselerek abone portföyümüzün yüzde 62'sini aştı. Geçen yılın aynı döneminde 25 milyon olan fiber hane kapsamamız da 2021'in 3. çeyreği itibarıyla 28.9 milyonu geçti" dedi.
KÜRESEL OYUNCU VURGUSU
Önal, kısa süre önce Silikon Vadisi'nde dünyanın sayılı teknoloji şirketlerinden Juniper Networks ve en büyük küresel girişim ve inovasyon platformlarından Plug and Play ile iki önemli iş birliğine imza attıklarını ifade etti. Önal, "Sadece Türkiye'de 5G'ye geçişe öncülük etmekle kalmıyor, aynı zamanda hızla dönüşen bir dünyada yeni nesil teknolojilerin standartlarını belirleyen küresel oyuncular arasında yerimizi de alıyoruz. Toplam 56 patentimiz ile tüm dünyaya 5G çözümleri sunuyoruz" diye konuştu.
TOPLAM ABONE SAYISI 51.4 MİLYONA ULAŞTI
YILIN ilk dokuz ayında toplam abone sayısını 51.4 milyona taşıyan Türk Telekom'un son 12 aydaki net abone kazanımı 1.9 milyon oldu. Sabit genişbant abone sayısı 14.1 milyona ulaşırken sabit genişbant ARPU yıllık yüzde 15.3'e yükseldi. Fiber abone sayısı yılın ilk 9 ayında, yıllık yüzde 67'lik artış ile 8.8 milyona ulaştı. Mobil abone sayısı 23,9 milyon olurken mobil ARPU'da yıllık yüzde 13.6 büyüme kaydedildi.
VARLIK FONU PROFESYONEL KATINDA KONUŞULMUYOR
TÜRK Telekom'un Varlık Fonu'na devredileceği yönündeki haberleri de değerlendiren Önal, "Şu anda birbiriyle son derece uyumlu bir yönetim yapımız var. Bu süreçte birçok yatırım kararı oybirliği ile alındı. Varlık Fonu konusu ise tamamen hissedarlık meselesi. Bu konu profesyonel katmanda konuşulmuyor. Hatta yönetim katında da konuşulmuyor" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.