Giriş Tarihi: 23.01.2023

3’üncü büyük pazar Türkiye

Türkiye, 2022’de binek oto ve hafif ticari araç satışında Renault’un dördüncü büyük pazarı oldu. Binek otomobilde ise üçüncü sırada yer aldı

RENAULT, tüm dünyada 1 milyon 466 adet satış rakamına ulaştı. Bunun 832 bin 605 adeti Avrupa'da gerçekleşti. Türkiye'de yüzde 22.6, Arjantin'de yüzde 26, Meksika'da yüzde 30 ve Fas'taki yüzde 11 satış artışlarından yakalanan güçlü performans sayesinde, satışların yüzde 43'ü Avrupa dışındaki pazarlarda gerçekleştirildi. Fransız markanın bir numaralı pazarı ana vatanı Fransa oldu. Fransa'yı Brezilya ve Almanya izledi. Türkiye, satışlarını yüzde 22.6 artırarak binek otomobil ve hafif ticaride toplam 99 bin 639 araç satışı ve yüzde 12.7 pazar payıyla Renault'nun dördüncü büyük pazarı oldu. Sadece binek pazarı olarak bakıldığında ise üçüncü sırada yer aldı. Renault Türkiye'de hafif ticari araç satışlarını iki katına çıkararak 2022'de yüzde 100'lük büyümeyle en çok artış gösteren marka oldu.
YÜZDE 6 PAZAR PAYI
Renault Grubu bünyesindeki Dacia da 2022'de küresel çapta 573 bin 800 adetlik araç satış rakamına ulaştı ve yüzde 6.8 büyüme kaydetti. Marka, 2004'den bu yana 8 milyonuncu aracını satarak önemli bir kilometre taşına ulaştı. Dacia, Türkiye'de ise yüzde 30 daha fazla binek otomobil sattı ve yüzde 1.1 puan artışla yüzde 6'nın üzerinde bir pazar payına ulaştı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.