5 adımda evden e-ihracat
Pandemi ve şehirlerde yaşanan tersine göç, birçok kişinin evden çalışmaya başladı. Evden e-ticaret ve e-ihracat girişimcinin yeni gözdesi oldu
1- Evden e-ticaret yapmak için öncelikle şirket kurmak gerekiyor. Satılan ürünlerin faturalandırılması için kişinin vergi mükellefi olması zorunluluğu var. Bununla beraber satacakları ürünleri alırken gider göstermesi için de şirket kuruluşu oldukça önemlidir. Evden internet satışı yapacak olan kişiler genellikle şahıs şirketi kurmakla beraber, limited veya anonim şirket de kurabilirler.
2- Ne satacağınıza karar verdikten sonra güvenilir ve her daim ulaşılabilir olan tedarikçiler bulmanız gerekecektir. Seçtiğiniz tedarikçinin ürün portföyünün geniş olması işinizi ilk başlarda kolaylaştıracaktır. Yeni başladığınız bir işte çok sayıda toptancı ile çalışmak yerine az sayıda toptancı ile çalışmak, işi öğrenene kadar kafanızın karışmasına da engel olacaktır. Böylelikle tüm enerjinizi işi öğrenmeye harcayabilirsiniz.
3- İkinci adım olarak işin en önemli kısmı e-ticaret altyapısıdır. E-ticarette ürün yönetimi, stok yönetimi, sosyal medya satışı, müşteri memnuniyeti önemli olduğu için, altyapının güvenilir olması gerekir. Kesinlikle açık kaynak kodlu e-ticaret altyapısı kullanılmamalıdır.
4- e-ticarette belki de en önemli şey kargolama işlemidir. Kargo süreçlerini iyi yönetmeyen e-ticaret firmaları hızla müşteri kaybeder. Profesyonel kargo firmalarından tek tek teklif alarak, sizin için en avantajlı olanı seçmelisiniz.
5- Sosyal medya bu işin olmazsa olmazı. Instagram ve Facebook e-ticaret için en çok kullanılan kanallardır. Buralarda e-ticaret sitenizin ve ürünlerinizin reklamını yapabileceğiniz birer hesap açmalı ve web sitesine yönlendirme yapmalısınız. Sosyal medyanın gücünden doğru faydalanabilirseniz, kısa sürede yurt dışından bile sipariş alır konuma gelebilirsiniz. Sosyal medya hesaplarınızda samimi videolar ve profesyonel fotoğraflar kullanmalı, eğer kendinize güveniyorsanız kendi fotoğraf ve videolarınızı da kullanabilirsiniz.
EN SON HABERLER
- 1 Sosyal medyadan "vergi ihbarı" dönemi
- 2 KKM ve döviz için yeni adımlar! Merkez Bankası faiz kararı sonrası duyurdu
- 3 AB üyesi açıkladı! Türkiye ile ticaret hacmi 200 milyar avronun üstüne çıktı
- 4 Bakan Uraloğlu: Kalkınma Yolu’nun merkezinde olan bir ülkeyiz
- 5 Bakan Şimşek: Biz asla sıcak paraya güvenmeyiz
- 6 Bakan Kacır: Etki yatırımcılığı uygulamalarını yaygınlaştıracağız
- 7 Yatırımcıların tercihi 'TL' olacak! Bakan Mehmet Şimşek: Reel kur oranları lehimize dönecek
- 8 Merkez Bankası faiz kararını açıkladı
- 9 TCMB iki TL depo alım ihalesi açtı
- 10 Cumhurbaşkanı Yardımcısı Yılmaz: Yapay zeka çalışma hayatını derinden etkileyecek