Salı 15.06.2022
Son Güncelleme: Çarşamba 15.06.2022

Avrupa’da en yüksek lige yükseldik

Turkuvaz Medya Grubu'nun haftalık ekonomi dergisi Para tarafından düzenlenen 6. Yeni Nesil Girişimcilik Zirvesi, "Unicorn Çağı" temasıyla çevrim içi olarak yapıldı. Etkinliğe video mesajla katılan Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, geçen yıl Türkiye'den 300'den fazla girişimin toplam 1,5 milyar doların üzerinde yatırım alıp tüm zamanların rekorunu kırdığını belirterek, "Bu yılın ilk çeyreğinde, toplam 1 milyar 273 milyon dolarlık yatırımla Avrupa'da İngiltere'nin de içinde olduğu en yüksek lige yükseldik" dedi. Birkaç yıl öncesine kadar Türkiye'nin "unicorn" terimine yabancı olduğunu ifade eden Varank, 2019'da açıklanan Sanayi ve Teknoloji Stratejisi'nde 2023 yılına kadar en az 10 unicorn çıkarma hedefi konulduğunu anımsattı.
6 UNICORN ÇIKTI
Bugüne kadar Türkiye'den 6 unicorn çıktığını dile getiren Varank, "Bunların iki tanesi decacorn seviyesine yani 10 milyar doların üzerinde değerlemeye ulaştı. Bu durum elbette hem yurt içinde hem de yurtdışında girişim ekosistemimizin potansiyeliyle ilgili büyük bir heyecan uyandırdı. Dünyanın önde gelen finans ve ekonomi basını ülkemizin bu başarısını gündemlerine taşıdılar" diye konuştu.
CAMX Power Kurucusu Kenan Şahin de 2035 yılında 40 milyon elektrikli araç yapılmasının beklendiğini, bunun da 2 trilyon dolarlık bir pazar anlamına geldiğini belirterek, "Türkiye bunda önemli rol oynayacak" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.