Pazar 22.11.2021
Son Güncelleme: Pazartesi 22.11.2021

Bardak çatlatan soprano sesi ilham verdi

Türk mühendislerin, sopranoların sesi ile bardağı çatlatabilmesinden esinlenerek geliştirdiği teknoloji Henry Ford ödülünü kazandı

Türkiye otomotiv sanayisinde son dönemde gerçekleşen Ar-Ge çalışmaları yeni icatların önünü açıyor. Son olarak otomotivde en çok Ar-Ge çalışanı bulunan Ford Otosan, sopranoların sesi ile bardağı çatlatabilmesinden esinlenerek geliştirdiği teknolojiyle bir ilke imza attı. Ses dalgalarını kullanarak parçalarda hata olup olmadığını tespit eden "LaserSonix Q" projesiyle otomotiv sektörünün kurucusu Henry Ford adına verilen tek teknoloji ödülü olan Henry Ford Teknoloji Ödülü'ne (HFTA) layık görüldü. "LaserSonix Q" projesi, Ford Otosan çalışanları tarafından geliştirilmiş patentli teknolojisiyle, üretim parçalarını operatörlerden bağımsız bir şekilde gerçek zamanlı olarak kontrol edilmesini sağlıyor.
TEMASSIZ ÖLÇÜM
Bu teknolojide, üretim parçaları özel bir akustik sinyal ile titreşime tabi tutuluyor, bir lazer ile bu titreşim seviyesi temassız olarak ölçülüyor. Böylece hatalı parçalar üretim esnasında hızlı bir şekilde tespit edilebiliyor. Ford Otosan Gölcük ve Eskişehir fabrikalarında kullanılan bu özel teknoloji, Ford Motor Company'nin ABD'deki Dearborn Fabrikası ile de paylaşıldı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.