Butik vurgun!
Sosyal medyada tekstil ürünleri satan butikler, vurguncu oldu. İade almayan, değişimde de kargo ücretini alıcıya yükleyen firmalar vatandaşı isyan ettirdi. Ticaret Bakanlığı, firmaları uyardı. Ürün başına 2.172 TL ceza kesecek
KUSURLU ÜRÜNDE DAHİ YAPIYOR
Sosyal medyadaki butik satıcılardan mağdur olan vatandaşlar şikâyetlerini yine sosyal medya ortamlarında ya da şikâyet sitelerinde dile getiriyor. Örneğin 300 TL'lik bir ürün alan vatandaş, "Ürün fotoğraflarda çok güzeldi ancak kalitesi çok kötü geldi. İade etmek istedim kabul etmediler. Değişim yapabileceğimi ancak kargo ücretlerinin de bana ait olduğunu ifade ettiler. Gönderim için 60 TL, değişen ürün için de 60 TL kargo ücreti istiyorlar. Bu resmen soygun" diyor. Yine başka bir vatandaş da, "Standart bir Instagram butik dolandırıcılığına maruz kaldım. Hiçbirine güvenmiyordum ancak yine de belki dedim. Kusurlu ürün göndermişler. Ürünün kusurlu olduğunu kabul etmiyorlar bir de değişim için kargo ücreti istiyorlar" şeklinde isyan ediyor.
'İADE YOK DEDİK' HAKLIYIZ!
Sözde butik işletmeleri ise sayfalarında "İade yok", "kargo alıcıya ait" şeklide not eklediklerini öne sürerek haklı olduklarını iddia ediyor. Bu duruma da tepki gösteren vatandaşlar, "Sayfama 'iade yok yazdım, bitti' diyorlar. Böyle saçmalık mı olur? O zaman herkes aynı şekilde ilerlesin. Bunu yazdık söyledik deyip kanunsuz iş yapamazlar" diyerek duruma tepki gösteriyor.
KARGO ÜCRETİ KESİLEMEZ, 14 GÜN CAYMA HAKKI VAR
BAZI işletmeler de e-ticaret yasasının bu şekilde revize edildiğini, kargo ücretinin alıcıya ait olduğunu, firmanın iade almama hakkı olduğunu öne sürdü. SABAH'ın sorularını yanıtlayan Ticaret Bakanlığı Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetim Genel Müdürlüğü yetkilileri ise bu iddiaların gerçeği yansıtmadığını söyledi. Yetkililer, sosyal medya ve web sitesinden satışların mesafeli sözleşme kapsamına girdiğini belirterek, alıcıdan kargo ücreti kesilemeyeceğini ve tüketicinin 14 günde herhangi bir sebep göstermeden cayabileceğini belirtti.
FİRMALARA 86.3 MİLYON TL CEZA KESİLDİ
SORUN yaşayan vatandaşların ilgili firmaları CİMER'e şikâyet edebileceğinin altını çizen Ticaret Bakanlığı yetkilileri, "Cayma hakkını reddeden, iade kargo ücretini tüketiciden talep eden satıcılara her bir işlem için 1.371 TL idari para cezası uygulanıyor. Bu tutar 2024'te 2.172 TL olarak uygulanacak. Bahsi geçen konulara ilişkin Bakanlık müfettişleri tarafından rutin denetimler yapılmakta ayrıca gelen şikâyetlere istinaden de denetim yapılmaktadır. 2023'te yapılan denetimler neticesinde 86 milyon 274 bin 994 TL idari yaptırım uygulandı" açıklamasını yaptı.
EN SON HABERLER
- 1 Çiftçilere 72 milyon 554 bin lira tarımsal destekleme ödemesi yapılacak
- 2 Borsa İstanbul'da kapanış rekoru!
- 3 Merkezi Kayıt Kuruluşu / İlan
- 4 500.000 avro destek aldı! 5 milyon adet üretti
- 5 Bakan Şimşek: Önceliğimiz enflasyonu tekrar tek haneye düşürmek
- 6 Bakan Yumaklı: Birçok alanda üretimi ve üreticiyi destekliyoruz
- 7 Bakan Kacır: Türkiye'ye yatırımların çok hızlanacağını öngörüyoruz
- 8 TİM Başkanı Mustafa Gültepe: Türkiye’yi dünyanın en büyük 10 ekonomisinden biri yapmak için çalışıyoruz
- 9 Rekabet Kurumu’na uluslararası ödül!
- 10 Kültür ve Turizm Bakanlığından sinema sektörüne 44,9 milyon TL'lik destek