Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Vedat Işıkhan'dan asgari ücret açıklaması! Yeni asgari ücret zammı için komisyon toplanacak
Kayıtdışı istihdam oranının 23 yılda yüzde 52’den 25.9’a düştüğünü belirten Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Vedat Işıkhan, “Bu yılın ilk dokuz ayında kayıtdışı işçi çalıştıran işyerlerine 2.3 milyar lira idari para cezası uygulandı” dedi. 2002 yılında 184 TL olan asgari ücreti reel olarak yüzde 223 arttırdıklarını dile getiren Işıkhan, "Bu sene de aralık ayında, 2026 yılında uygulanacak asgari ücreti belirlemek için komisyonumuz toplanacak. Herkesin mutabık kaldığı bir tutarda uzlaşılacağını umut ediyoruz. 2025 yılının ilk 8 ayında 1.5 milyon iş yerine yaklaşık olarak 41.6 milyar lira asgari ücret desteği verdik" değerlendirmesini yaptı.
Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Vedat Işıkhan, TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu'nda bakanlığının bütçesi görüşülürken, muhalefetin Kocaeli'nin Dilovası ilçesinde kozmetik fabrikasında 6 vatandaşın hayatını kaybettiği yangına ilişkin eleştirilerini yanıtladı. Olayla ilgili başmüfettiş ve müfettiş görevlendirerek soruşturma başlattıklarını anımsatan Işıkhan, "Soruşturmanın selameti açısından İŞKUR ve SGK il müdürlerimizle birlikte toplam 7 personeli açığa aldık. Bu sürecin takipçisi olacağız" dedi.
EN SON HABERLER
- 1 Apple’dan Türkiye’ye uzun vadeli yatırım hamlesi: ABD dışında bir ilk!
- 2 Polislere kira öder gibi ev sahibi olma fırsatı! İşte konut projesinde öncelikli gruplar
- 3 Hazine iki ihaleyle 73,4 milyar lira borçlandı
- 4 Türkiye-Çin ortaklığı için yeni hedef! Bakan Bolat Çinli şirketleri yatırım yapmaya davet etti
- 5 Gram altın 7.000 TL'yi aşacak mı? İslam Memiş tahminini açıkladı
- 6 Türk Telekom ve SANKO’dan COP31’de yeşil sanayileşme için önemli adım
- 7 Rusya'dan akaryakıt hamlesi: Satışına yeniden sınırlama getirildi
- 8 Cari dengede eylül beklentisi: 14 ekonomistten milyarlarca dolarlık fazla öngörüsü
- 9 Uçak bileti alacaklar dikkat! Yüzde 30 indirim uygulanacak, son gün 10 Kasım
- 10 Bakan Ersoy açıkladı: COP31 katılımcılarına Antalya'da müze ve ören yerleri ücretsiz