Değişim fişi yalan oldu
Hediye üründeki ‘Değişim fişi’ artık yalan oldu. Kullanılmamış ürünün farklı rengi ya da bedeni için fiyat farkı varsa talep ediliyor. Aksi durumda değişim yapılmıyor


HATALI OLMAK ZORUNDA!
Geçtiğimiz günlerde bu mağduriyeti yaşayan bir vatandaş, yaşadıklarını şöyle anlattı: "Türkiye'nin hemen her ilinde zinciri bulunan, ünlü bir züccaciye markasından bir arkadaşım kahve makinesi hediye almış. Üründe bir aylık 'hediye değişim fişi' vardı. Mutfağımla uyumlu olması için beyaz renkle değiştirmek istedim. Ancak kasiyer, 'Bu ürün geçen hafta 700 TL idi şimdi 800 TL. 100 lira farkı ödemeniz halinde değişim yapabiliriz' dedi. Ben de 'Neden değişim fişi veriyorsunuz' dedim. Ürünün hatalı ya da kusurlu olması halinde ücretsiz değişim yapılabileceğini, sistemin aksi durumda değişime izin vermediğini söyledi."
DAR GELSE DAHİ DEĞİŞİM YOK
KONUYLA ilgili son dönemde sosyal medya platformları ve şikâyet sitelerinde de benzer şikayetler yer alıyor. Bu sorunu yaşayan bir vatandaş da, şunları anlattı: "Arkadaşım doğum günüm için pantolon almış. Değişim fişi de vardı. Pantolon dar geldi. Ürünün büyük bedenini almak için mağazaya gittiğimde arada fiyat farkı oluştuğu ve değişim için fark ödemem gerektiği söylendi. Başka ürün aldım, farkı ödedim."
ŞİKÂYETLER SON DÖNEMDE ARTIŞ GÖSTERDİ
TÜKETİCİ Konfederasyonu (TÜKONFED) Başkan Vekili ve Tüketici Başvuru Merkezi Başkanı Av. İbrahim Güllü, değişim fişi olan üründe fiyat farkı talep edilemeyeceğini belirterek, "Satıcılar ürünlerin ayıplı olması yada müşteri memnuniyeti kapsamında değişim hakkı verdikleri ürünlerin satış fiyatlarının artması nedeniyle tüketicilerden fiyat farkı taleplerinde bulunarak tüketiciyi mağdur ettikleri gibi bu talep mevzuata da aykırıdır. Satıcılar bu şekilde yaparak haksız kazanç elde etmektedirler. Bu tür şikâyetler son dönemde artış gösterdi" dedi. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'un 11. maddesinde tüketicinin kullanabileceği hakların tanımlandığını aktaran Güllü, "Tüketici ürünün yenisiyle değiştirilmesi nedeniyle ürünün fiyatının arttığı ileri sürülerek fiyat farkı ödemek zorunda kalmış ise ödemiş olduğu bu bedelin iadesinde 2023 yılı için 66.000 TL'ye kadar ihtilaflarda Tüketici Hakem Heyeti'ne başvuruda bulunabilir" ifadelerini kullandı.
SATICI BOŞLUKTAN YARARLANIYOR
AVUKAT Mustafa Zafer de, bu sorunla ilgili kanunda açık bir hükmün bulunmadığını belirterek, "Satıcı buradaki boşluktan faydalanıyor olabilir. Ancak tüketici kanunun genel ilkelerinden hareketle kendisine herhangi bir şekilde yüz yüze satış yapılmayan kimselere ürünün tesliminden sonra yasal süre içinde değişim yapılması gerekir. Söz konusu değişimin gerçekleştirildiği an itibarıyla satın alınan ürünün birebir benzer özellikleri ihtiva etmesi halinde satıcı tarafından ürünün değiştirilmesi için tüketiciden herhangi bir fiyat farkı talep edilemez" dedi.
EN SON HABERLER
- 1 BİNA ONARIMI YAPTIRILACAKTIR
- 2 T.C. İSTANBUL 68. ASLİYE CEZA MAHKEMESİ
- 3 T.C. İSTANBUL 3. ASLİYE TİCARET MAHKEMESİNDEN / BAŞKANLIĞINDAN
- 4 Hedef yüksek gelirli ülkeler arasında yer almak! Bakan Şimşek açıkladı: Kalkınma finansmanını en etkin kullanan ülkeler arasındayız
- 5 Seyahat süresi 145 dakikadan 50 dakikaya düşecek! Bakan Uraloğlu açıkladı: Türkiye'nin Kalkınma Yolu'ndaki rolünü güçlendirecek
- 6 5 ildeki bazı taşınmazların satışı için ihale düzenlenecek
- 7 Türkiye'nin elektrik kurulu gücü 118 bin megavatı aştı
- 8 Ankara-Sivas YHT Hattı'nda yolcu sayısı 1,7 milyona yaklaştı
- 9 Bir SMA ilacı daha geri ödeme listesine alındı
- 10 Memuriyette 35 yaş sınırı! AK Parti'den torba yasa teklifi: İşte o düzenlemeler...