Giriş Tarihi: 28.7.2022

Dijital dönüşüm KOBİ’lere güç kattı

KOBİ’ler teknolojideki rekabetin artması ve daha gelişmesiyle başarılı geleceklerine doğru büyük ilerleme gösteriyor. İşte bu süreçte dikkat edilmesi gereken 5 altın kural

"Dijital dönüşüm" daha çok büyük işletmeleri ilgilendiren bir konuymuş gibi düşünülse de aslında durum hiç de öyle değil. Dijital dönüşüm, küçük veya büyük tüm işletmeler için her zamankinden çok daha önemli bir hâle geldi. Aslında küçük ve orta ölçekli işletmeler (KOBİ'ler) teknolojiyi kullanarak, özellikle teknolojideki rekabetin artması ve daha da gelişmesiyle başarılı geleceklerine doğru büyük ilerleme kaydedebiliyor. Dell Technologies Türkiye Genel Müdürü Işıl Hasdemir, bugün Türkiye dâhil birçok ülkede KOBİ'lerin ekonominin bel kemiğini oluşturduğuna dikkat çekerek verilerin de bunu desteklediğini söylüyor: "KOBİ'ler, sayıları ve toplam iş gücündeki büyük payları nedeniyle Türkiye ekonomisinde önemli bir rol oynuyor. Avrupa Komisyonu tarafından hazırlanan KOBİ raporuna göre, 2019 yılında KOBİ'ler Türkiye'nin 'Finansal olmayan ekonomideki' toplam katma değerin yüzde 52,6'sını üretti ve KOBİ'lerin toplam istihdama katkısı yüzde 73,5 olarak, yüzde 65 olan AB ortalamasının önemli ölçüde üzerinde gerçekleşti." Dijitalleşmenin yalnızca işletmelerin rekabetçi olmasını desteklemekle kalmayacağını, aynı zamanda müşteriye sunulan hizmetleri iyileştirip yeni bir müşteri kitlesini kendine çekeceğini hatırlatan Hasdemir, "Ancak hepsi bundan ibaret değil; dijital altyapınızı geliştirmenin size ve müşterilerinize sunduğu çok daha fazla sayıda avantaj var. Dijitalleşme, istediğiniz zaman işletmenize bağlanabileceğiniz, verilerden elde edilen iç görüler aracılığıyla daha güçlü bir müşteri hizmeti deneyimi sağlayabileceğiniz ve müşterilerinizin çevrimiçi ortamda sizinle ve sosyal medyada sizin hakkınızda yaptıkları konuşmaları değiştirebileceğiniz anlamına geliyor. Hatta gelecekteki kazanç ve kârlılığınıza yönelik daha iyi finansal öngörülerde bulunmanıza yardımcı olabiliyor" diyor. Hasdemir, dijital geleceği hakkında düşünüp planlama yapmayanları 'Geride kalma' riski konusunda uyararak değişme zamanının geldiğine de işaret ediyor: "İyi haber şu ki, bulut tabanlı hizmetler, IoT ve AI (YZ) gibi teknolojiler daha uygun fiyatlı, daha sezgisel ve mobil hâle gelerek dijitalleşmeyi her zamankinden çok daha mümkün kılıyor. Ve bu, BT uzmanlarından oluşan bir ekip ve yüksek bütçeler gerektirmeden de elde edilebiliyor. Günümüz teknolojileri herkes için var ve teknoloji çözümlerini uygulamak isteyenler desteğe kolayca erişebiliyorlar."
DİJİTAL İŞLETMENİN GERÇEKTE NE ANLAMA GELDİĞİNİ BİLMEK ÖNEMLİ
Işıl Hasdemir, elde edilmesi güçmüş gibi düşünülen dijital dönüşümün aslında göründüğünden daha kolay ve yapılan her şeyin merkezine dijitali koymakla ilgili olduğunu belirtiyor. Hasdemir, işletmelerin bu hedefe nasıl ulaşabileceğini ise şöyle anlatıyor: 1. Bütçenizi genişletmenize yardımcı olan ödeme çözümleri: Sunulan esnek finansman seçenekleri, bütçenizi genişletmenize ve ihtiyacınız olan donanım, yazılım, hizmet desteğini hızla almanıza yardımcı olabiliyor. Hizmet olarak bilgisayar (PC as a service - PCaaS) veya ödeme esnekliği gibi seçenekler, kullandığınız teknolojilere yönelik ödemelerinizde size yardımcı olarak stratejik yatırımlar ve faaliyetleriniz için bütçe ayırabilmenizi sağlıyor. 2. Yöneticinin işini kolaylaştırın: Bordrolama, faturalama ve diğer rutin işlerin yönetilmesine yardımcı olabilecek birçok uygulama, program ve hizmet bulunuyor. Bunlar görece basit işler olsa da vakit alıyor. Sizi sürekli elektronik tablolar arasında geçiş yapma zahmetinden kurtarması bile işinizde gerçekten önemli ve gelir elde edilebilecek konulara daha fazla zaman ayırmanızı sağlayabiliyor. 3. AI (YZ) trenine atlayın: Yapay zekâ, son on yılda büyük mesafe kat etti. Bugün artık küçük işletmeler için bile her zamankinden daha erişilebilir ve daha ekonomik. Müşteri hizmetlerini iyileştirmek ve daha bilinçli iş kararları vermek için yapay zekâ kullanan küçük işletme sayısının giderek arttığını görüyoruz. Yapay zekâ destekli C hatbot'lar, çevrimiçi müşteri hizmetlerinize kişisel bir dokunuş sağlama ve hedef kitlenizin günün her saatinde tam olarak ihtiyaç duyduklarını bulmalarına yardımcı olma yeteneğine sahip. Bu arada AI (YZ) veri analitiği, hedef kitleniz hakkında daha iyi iş kararları vermenize olanak tanıyan etkili içgörüler ortaya koyabiliyor. Bu teknolojiye yatırım yapmak, iş potansiyelinizi artırmanıza yardımcı olacaktır. 4. Dengeli bir güvenlik stratejisi önemli: Büyüklüğü ne olursa olsun her işletmenin veri merkezinden buluta kadar uzanan kapsamda esnek bir güvenlik stratejisine sahip olması gerekiyor. Amaca uygun güvenli altyapıyla, müşteri verilerinin her zaman güvende olduğundan ve iş gücünüzün maksimum verimlilikle çalıştığından emin olacaksınız. 5. İş gücünüzün uzaktan çalışmasını sağlayın: Uzaktan çalışma modelinin artık yeni gerçeklik olduğunu kabul ettiğimize göre, şu soruyu sorabiliriz: "Hibrit çalışma modelimizin sürdürülebilir ve uzun vadede başarılı olmasını nasıl sağlayabiliriz?" Günümüzde çalışma şekli artık tek bir yere ve zamana bağlı değil, bunun yerine çıktılara odaklanılıyor. İşletmelerin, çalıştıkları yerden bağımsız olarak çalışanlarının hem profesyonel hem de kişisel rollerini etkin bir şekilde gerçekleştirmelerini desteklemeye hazır olmaları gerekiyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.