Giriş Tarihi: 17.5.2023 11:30 Son Güncelleme: 17.5.2023 11:30

EBRD Başekonomisti Kelly, Türkiye ekonomisindeki gelişmeleri değerlendirdi

Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası (EBRD) Bölgesel Başekonomisti Roger Kelly, Türk lirasında büyük bir şok veya aşırı değer kaybı yaşanmaması koşuluyla Türkiye'de enflasyonun yıl sonuna kadar biraz daha düşmesini beklediğini ifade ederek, Türk bankacılık sektörünün küresel finansal koşullardaki değişikliklere karşı oldukça dirençli olduğunu söyledi.

EBRD Bölgesel Başekonomisti Roger Kelly, EBRD'nin "Bölgesel Ekonomik Görünüm" raporunun yayımlanmasının ardından yaptığı açıklamada, Türk ekonomisinin bu yıl yüzde 2,5, gelecek yıl ise yüzde 3 büyüme kaydetmesinin beklendiğini bildirdi.

Şubat ayında meydana gelen depremlerin etkisiyle bu yıl için Türkiye'nin büyüme tahminini 0,5 puan düşürerek yüzde 2,5'e revize ettiklerini aktaran Kelly, deprem bölgelerindeki yeniden yapılanma faaliyetleri nedeniyle ekonomik büyümenin gelecek yıl artmasının beklendiğini kaydetti.

Türkiye'nin enflasyon görünümüne de değinen Kelly, ülkede enflasyonun geçen yılın ekim ayındaki seviyelerinden yüzde 40'lı seviyelere gerilediğini hatırlattı. Kelly, "Türk lirasında büyük bir şok veya aşırı değer kaybı yaşanmaması koşuluyla ülkede enflasyonun yıl sonuna kadar biraz daha düşmesini bekliyorum" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.