Efsane Cuma’da alışverış zirve yaptı
Alışveriş çılgınlığına dönüşen Efsane Cuma’da online alışveriş zirve yaptı, AVM’ler ziyaretçi akınına uğradı. Bazı firmaların günlük ortalama satış hacimleri 10 kat artarken, e-ticaret sektörü yıl sonu için hedef büyüttü
400 MİLYARLIK HEDEF
Efsane Cuma'yı kapsayan bu haftada sektörde 10 milyar TL'lik hacim sağlanacağının beklendiğini söyleyen Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Yönetim Kurlu Başkanı Emre Ekmekçi, "Kasım ayında bir önceki aya göre iki katlık artış yaşanıyor. Toplam kasımaralık aylarını kapsayacak şekilde iki aylık dönemde ise 80-90 milyar TL'lik bir hacim sağlanacağını söyleyebiliriz. Bu artışlarla birlikte yılın 400 milyar TL'lik bir hacimle kapanacağını söyleyebiliriz" değerlendirmesini yaptı. Ekmekçi, geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi bu yıl da kampanya döneminde elektroniğin başı çektiği bilgisini verdi. Zincir Mağazalar Derneği (ZMD) Başkanı Serhan Tınastepe ise kur artışı ve tedarik zincirlerinde yaşanan sorunların bu yıl performansa bir miktar olumsuz etki yaptığını ifade etti. Serhan Tınastepe, kurdaki artıştan dolayı ürünün fiyatının daha da artacağı endişesiyle elektronik ürünlere yüksek talep olduğunu kaydetti.
AVM'LERE 6.6 MİLYON ZİYARETÇİ
AVM'LERİN indirimlerden dolayı ziyaretçi trafiğinin arttığını söyleyen Alışveriş Merkezleri Yatırımcıları Derneği (AYD) Başkanı Prof. Hüseyin Altaş, "Normal bir günde alışveriş merkezlerini 6 milyon kişi ziyaret ederken Efsane Cuma için beklediğimiz ziyaretçi sayısı 6.5-6.6 milyon seviyesinde" dedi. Altaş, 2020'yi pandemiden dolayı kıyas yılı olarak kabul etmediklerini bu yıl 2019 yılı rakamlarının yakalanmasını beklediklerini ifade etti. Öte yandan turistlerin de özellikle büyük şehirlerde AVM'lerde yoğunluk oluşturdukları görüldü. İranlı turistler ise Van'daki AVM'lerde ciddi yoğunluk oluşturdu. Turistler, yaptıkları alışverişle esnafın yüzünü güldürdü
10 KATLIK SATIŞ HACMİ
GİTTİGİDİYOR CCO'su Bülent Elçin, milyonlarca üründe indirimlerin olduğu bu dönemde tüketicilerin, ihtiyaç duydukları ürünleri daha uygun fiyata alma fırsatını değerlendirdiklerini söyledi. Elçin, şunları kaydetti: "Ayrıca son dönemde döviz kurunda yaşanan hareketlilik alışverişe ihtiyaca yönelik alışverişte talebi öne çekti. Bu doğrultuda Süper Cuma kampanyasındaki satış hacminin geçen seneki kampanya dönemine kıyasla 2 kattan daha fazla gerçekleşeceğini öngörüyoruz. Bu sene ise Süper Cuma kampanyasıyla günlük ortalama satış hacminin 10 katına ulaşacağımızı öngörüyoruz."
UZMANLIK VE GÜVEN VURGUSU
MEDIAMARKT Türkiye Satınalmadan Sorumlu İcra Kurulu Üyesi Faruk Kocabaş, "Şahane Cuma'ya özel müşterilerimize birçok üründe ciddi fiyat avantajları sunuyoruz. Bu yoğun kampanya döneminde tüketicilerimiz için en çok vurgulamak istediğimiz ise uzmanlık ve güven" dedi.
KASIMDA TRAFİK YÜZDE 70 ARTTI
HEPSIBURADA ise, geçen yılın kasım ayına kıyasla bu yıl müşterilerinin en çok ilgi gösterdiği kategoriler arasında moda, beyaz eşya ve pet shop kategorileri gediğini açıkladı. Hepsiburada'dan SABAH'a yapılan açıklamada, şu bilgilere yer verildi: "Moda kategorisinde müşterilerimizin kışlık ihtiyaçlarını tamamladıklarını görüyoruz. Efsane Kasım döneminde trafiğimiz önceki aylara oranla yüz 70'e yakın artış gösterdi. Hepsiburada olarak, Efsane Cuma gününde ise normal bir günün 3 katı trafiğe ulaşıyoruz."
EN SON HABERLER
- 1 Türk Savunma Sanayii heyecanlandırıyor! Sadece 2 ayda 49 caydırıcı hamle…
- 2 ILO'nun 112. Uluslararası Çalışma Konferansı yarın toplanacak
- 3 İş Bankası / İLAN
- 4 SSK, BAĞ-KUR BAYRAM İKRAMİYESİ SON DAKİKA: İşte merak edilen günler! 3000 TL emekli ikramiyesi ne zaman yatacak?
- 5 Hazine yarın iki tahvil ihalesi düzenleyecek
- 6 ABD-Çin arasındaki derinleşen rekabet enerji ticaretini etkileyebilir
- 7 BIST 100 zirvede! Yüzde 39,23 değer kazandı: Son 9 yılın en yüksek...
- 8 Uzay planı işliyor! Tarih belli oldu: TÜRKSAT 6A ile haberleşme kalitesi artacak
- 9 Petrolde heyecanlandıran gelişme! TPAO'dan yeni karar: Gözler o ilden gelecek haberlere çevrildi
- 10 Türk Ticaret Kanunu'ndaki değişiklikler neler getirdi?