Giriş Tarihi: 12.5.2023

Hedef 30 milyar dolarlık ihracat

Madenciler atıkları ekonomiye kazandırmak için kolları sıvadı. Temiz enerjiye geçişin madenlerle mümkün olacağını söyleyen Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Maden Sektör Kurulu ve İstanbul Maden İhracatçıları Birliği (İMİB) Başkanı Rüstem Çetinkaya, "İhracatı 30 milyar dolara çıkarma hedefiyle çalışıyoruz" dedi.
TEMİZ ENERJİNİN TEMELİ
Çetinkaya, İtalya'nın Bari şehrinde gazetecilere maden sahasını gösterdi. 2050'de madene olan talebin 50 kat artmasının öngörüldüğünü anlatan Çetinkaya, "Enerji bağımsızlığının yolu kendi madenlerimizi çıkarmaktan geçiyor. Sektörümüzün GSMH'deki payı yüzde 1.3'ler seviyesinde. 27 sektör arasında 15'inci sıradayız. Bunu çok daha yukarılara çıkaracak potansiyelimiz var" dedi. "Çevreciler bizimle temas kurmak istemiyor" diyen Çetinkaya, "'Madenler çıkarılmasın' diyen çevreci savını kabul etmiyoruz. Biz kanunlarla tanımlanmış bir iş yapıyoruz. Kamu otoritesi tarafından yılda 27 kez denetleniyoruz" diye konuştu. İtalya'da mermer ocaklarından çıkan pasaların değerlendirildiğini belirten Çetinkaya, "Biz bu projeyi Avrupa'daki örnekleri gibi hayata geçirmek istiyoruz" diye konuştu. İMİB Başkan Yardımcısı Eyüp Batal ve Yönetim Kurulu Üyesi Funda Bekişoğlu da madenler hakkında doğru bilinen birçok yanlış olduğuna dikkat çekti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.