Giriş Tarihi: 18.5.2023

İşsizlik 5 yıl sonra tek hane: % 9.9

Yatırım, üretim, istihdam ve ihracata dayalı yeni ekonomi modeli ile 10 çeyrek kesintisiz büyüyen Türkiye, bir yandan Kahramanmaraş merkezli asrın felaketinin yaralarını sararken, diğer yandan Türkiye Yüzyılı vizyonu çerçevesinde yoluna devam ediyor. Son dönemde sanayi üretiminden cari açığa, enflasyondan yatırıma kadar birçok veride olumluya dönen ekonomik veriler istihdama da yansıdı. İşsizlik, çeyrek dönemler itibarıyla 5 yıl sonra ilk kez tek haneye indi. Türkiye genelinde işsiz sayısı bu yılın ilk çeyreğinde, 2022'nin ilk çeyreğine göre 244 bin kişi azalarak 3 milyon 483 bine geriledi. 2022'nin ilk çeyreğinde yüzde 11.1 olan işsizlik ise bu yılın ilk çeyreğinde yüzde 9.9'a indi. Böylece çeyrek dönemler itibarıyla işsizlik 2018'in ilk çeyreğinden bu yana ilk defa tek haneye gerilemiş oldu.


1 YILDA 1.6 MİLYON İSTİHDAM
Ekonomide üretim ve yatırımı teşvik eden politikaların sonucu olarak, istihdam edilenlerin sayısı, bu yılın ilk çeyreğinde, 2022'nin aynı dönemine göre 1 milyon 563 bin kişi, 2022'nin son çeyreğine göre ise 195 bin kişi artarak 31 milyon 558 binle tarihin en yüksek seviyesine ulaştı. Hazine ve Maliye Bakanı Nureddin Nebati, sosyal medyadan yaptığı açıklamada, "Türkiye Ekonomi Modeli'yle güçlü performansını sürdüren ekonomimiz yeni iş fırsatları oluşturmaya, istihdamda istikrarlı bir şekilde artış kaydetmeye aralıksız devam ediyor" değerlendirmesinde bulundu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.