Çarşamba 15.09.2021 10:18
Son Güncelleme: Çarşamba 15.09.2021 10:19

Afrikalı 500 büyük alıcı Türkiye’de

WCI Forum’a katılacak 500 Afrikalı alıcı Türk KOBİ’leriyle buluşacak. Afrika’nın dünya için önemine işaret eden Utku Bengisu, “Yeni işbirlikleriyle kıtaya ihracatımızı artıracağız” dedi

İstanbul'da bugün başlayıp yarın sona erecek olan World Cooperation Industry (WCI) Forum Afrika, Türk KOBİ'lerine son dönemin gözde ihracat pazarı Afrika'nın kapılarını açmayı hedefliyor. Afrika Ticaret Merkezleri Kurucusu Utku Bengisu, aPara'da yayımlanan KOBİ Platformu programında amaçlarının ihracatı KOBİ'ler düzeyine indirerek tabana yaymak olduğunu söyledi.

Afrikalı 500 büyük alıcı Türkiye’de

Afrika kıtasının önemli bir oyun alanı olduğunu anlatan Bengisi, forumla ilgili şunları kaydetti:

"Kıtayla dış politikamız son 20 yıldır gayet olumlu ve başarılı gidiyor. Buna bağlı olarak ticaret hacmimiz her yıl katlanarak artıyor. Afrika-Türkiye iliştileri zirve noktasında. Son iki ayda 8 ülkenin devlet başkanı ülkemize resmi ziyarette bulundu. Forum kapsamında amacımız Afrika'nın 41 farklı ülkesinden gelecek 500 alıcı ile Türkiye'nin 61 şehrinden gelen 220 üreticiyi bir araya getirmek. Burada yeni fırsatlar yaratarak ihracat kapasetimizi ve çeşitliliğimizi artırmayı hedefliyoruz. Türkiye'deki özellikle KOBİ seviyesindeki üreticilerimize Afrika kıtasını tanıtmak, yeni bağlantılar kurmalarını sağlamak istiyoruz. İkili görüşmelerle KOBİ'lerimizi Afrika pazarına açacağız. Heyecan ve motivasyonumuz hayli yüksek"

MARKA ALGIMIZ YÜKSEK

Afrika ile ticari ilişkilerimizin artırılması konusunda büyük fırsatlar bulunduğunu dile getiren Utku Bengisu, "Çünkü Türk Hava Yolları Afrika ile ciddi bir uçuş ağı oluşturdu. 39 ülkenin, 63 farklı destinasyonuna sürekli uçuşlar var. Bu da oradan müşterilerin ülkemize gelebileceği, bizden de üreticilerin rahatlıkla oraya gidebileceği anlamına geliyor" dedi. Şu anda eğitim hayatında Maarif Vakfı'nın kıtada 220'nin üzerinde okulu yönettiği bilgisini veren Bengisu, şunları anlattı: "Her yıl 30 bin yeni öğrenci eğitim almak için bu okullara başvuruyor. Türkçe öğrenerek, gönüllü ticari elçilerimiz oluyorlar. Türkiye orada oyun kuran, oranın ticaretinde önemli yüzdelere sahip olan konumuyla farklı güç odaklarından da ayrılıyor. Çünkü biz ülke olarak bölge ülkelerine kazankazan ilkesine dayanan ve adil bir strateji öneriyoruz. Dolayısıyla bu durum Afrika'da da bizim ürünlerimizi de daha kıymetli hale getiriyor. Afrika'da bir Türkiye markası algısı her geçen gün yükseliyor."

KITANIN İHRACATTA PAYI % 11'E ÇIKTI

Türkiye'nin ihracatı içinde Afrika'nın payının her geçen gün arttığını söyleyen Bengisu, "2002-2003 yılında Afrika'nın Türkiye'nin ihracatında yüzde 3'ler seviyesinde seyreden ihracatı bugün yüzde 11'ler seviyesine çıkmış durumda. Bu gelişimi önemli buluyorum. Bu yılın sonunda Afrika, Türkiye'nin toplam ihracatında ortalama 22 milyar dolarla önemli bir pay elde edecek. Yeni dönemde bu yüzdeyi daha da artırabiliriz" diye konuştu. Bölgeye ihracat yapan şirket sayısını artırmamız gerektiğine cuvurgu yapan Bengisu, şöyle devam etti: "Bu forum sayesinde ihracatı tabana, sahaya yaymayı planlıyoruz. Diyarbakır'daki bir üretici ile Kamerun'daki bir tüccarı bu buluşturacağız. Elde edeceğimiz yeni alternatifler ticaretimize büyük katkı sağlayacak. 500 milyar dolarlık ihracat hedefimize ulaşmamız için 81 binlerde olan ihracatçı KOBİ ailemizin 125 binlere çıkması gerekiyor. Ayrıca ihracat yapanların da pazar sayısını artırmayı hedefliyoruz. Bu noktada KOBİ'lerin dijital dönüşümleri büyük önem taşıyor. Bu yönde atılacak adımlar büyük önem taşıyor.

BİZİ PARTNER OLARAK GÖRÜYORLAR

Ekonomik açıdan yükselişe geçen Afrika kıtasının bütün dünyanın ilgisini çektiğine işaret eden Utku Bengisu, "Örneğin tarım alanında işlenmemiş toprakların yüzde 60'ı bu kıtada. Artık dünyanın bu kıtadan başka çaresi yok. Buraya inmek zorunda. Dünya üzerinde birçok sektörün var olmasını sağlayacak hammadde kaynaklarının tamamı bu kıtada bulunuyor. Dolayısıyla küresel tedarik zincirleri için de Arfika'nın önemi her geçen
gün daha artıyor" dedi.

Kıtadaki büyük potansiyeli gören dev üreticilerin Afrika'ya yatırım yaptığını anlatan Bengisu, "30 bin kilometrekarelik limanlarında bütün dünya devleri oyun kurmaya başladı.Türkiye Somali'de bu oyunda önemli bir yer edindi. Biz de liman işletiyoruz. Ayrıca geçen hafta demokratik Kogo Cumhuriyeti liderinin ülkemizi ziyaret etmesi ve ortak basın toplantısında Cumhurbaşkamızın limana talip olduğumuz vurgusu da Türkiye'nin konumunu güçlendirdi" değerlendirmesinde bulundu.

Dünyada hızla enerji kaynakları tükenirken Afrika'da hâlâ ciddi bir potansiyel bulunduğuna işaret eden Bengisu, şöyle devam etti:

"Dünyada başgösteren kıtlık problemine karşın Afrika yılda üç kere ürün veren verimli topraklarıyla dünyaya önemli bir seçenek sunuyor. Bu durumu bir ticaret sistematiği içinde bir bütün olarak algılamak zorundayız. 2050'ye geldiğimizde, dünyada her 4 kişiden biri Afrika kıtasında doğmuş olacak. Dünya Afrika'ya yatırım yapacak, kıtayı kalkındıracak. Başka çare yok. Oradan doğan yeni sınıfın talepleriyle dünya ticaretinde bir denge oturtulmaya çalışılacak. Türkiye 2002'den beri çok doğru adımlar atarak Afrika'nın önemli partnerlerinden biri oldu. Afrika'nın dünyaile entegrasyonunda önemli açılımlar yaptı. Afrika'nın ekonomik bileşenleri Türkiye'yi bir partner olarak görüyor."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.