Çarşamba 20.10.2021 12:03
Son Güncelleme: Çarşamba 20.10.2021 12:04

KOBİ’LER dijitale dönüyor

4. Uluslararası KOBİ Şurası’nın 21-23 Ekim’de düzenleyeceklerini belirten TÜMSİAD Başkanı Yaşar Doğan, “KOBİ’lerimiz hızlı bir şekilde dijitale dönüyor” dedi.

Küçük ve orta ölçekli işletmelere yönelik çalışmalar tüm hızıyla devam ediyor. A Para'da yayınlanan KOBİ Platformu programında 21-23 Ekim tarihleri arasında düzenlenecek olan 4. Uluslararası KOBİ Şurası ile ilgili yapılan hazırlıklar masaya yatırıldı.

Hande Özdemir Gül'ün sunduğu programa konuk olan TÜMSİAD Başkanı Yaşar Doğan, ticaret ahlâkı, üreten Türkiye ve dijitalleşmeyle alakalı bir program organize ettiklerini söyledi. Doğan, "3 gün sürecek olan programa Türkiye genelinden katılımcılar olacak. Bu 3 günlük sürede şurada neler yapacağımızı, neler yapılacağını ve bildirilerimizi paylaşacağız" dedi.

TİCARET AHLAKI ÖNEMLİ

5 yıl önce 'Potansiyelini keşfet' sloganıyla başladıklarını kaydeden Yaşar Doğan, "Dijitalleşmeyle alakalı dünya konjonktüründe değişen teknolojik altyapıların da ilerlemesi sayesinde KOBİ'lerinde hızlı bir şekilde transformasyon dediğimiz değişim ve dönüşüme ayak uydurması için bir an önce ürettiklerinin sanal dünyada satışını yapabilecek ve ihracatını artırabilecek unsurları deşifre etmek istiyoruz. Bu dijitalleşme dediğimiz kavramda çok önemli" dedi.

KOBİ’ler dijitale dönüyor

Şurada ticaret ahlaklı konulu panel düzenleyeceklerinin bilgisini veren Doğan, "Şurada 'Üreten Türkiye'nin ticaret ahlakı dediğimiz doğru düzgün, kaliteli, hile hurda katmadan, bunu da piyasa şartlarına uygun bir şekilde sunmasını sağlayacak unsurları konuşacağız" şeklinde konuştu.

DİJİTAL FUAR DÜZENLEDİK

İhracatla ilgili yapılacak çalışmaları iki platforma ayırdıklarını belirten Yaşar Doğan, "Hükümetimizin vermiş olduğu teşvikleri KOBİ'lere anlatmak hedefindeyiz. Diğer yandan da dijitalleşerek, ihracatın diğer kanallarına hızlı bir şekilde ulaşabileceğimiz organizasyonları anlatmak istiyoruz" dedi.

İhracat kalemi içerisinde KOBİ'lerin çok ciddi bir payı olduğunun altını çizen Doğan, "Yeni teknolojilerin küçük ve orta işletmelerin hızlı bir şekilde aksiyon alabileceği platformlar oluşturduk. Programın içerisinde dijital fuar da organize ettik" diye konuştu

BİRÇOK SEKTÖRE DESTEK

Tekstil sektörünün çok hareketli olduğunu belirten Yaşar Doğan, "Yeni kreatif ürünler üretiyorlar. Orta Asya'nın ve Çin'in pandemi nedeniyle yaşadığı lojistik sıkıntıları vardı. Türkiye'de üreticilerin hem kaliteli ürünler üretip hem de hijyen önlemlerine karşı hızlı aksiyon aldıklarını görüyoruz. Savunma sanayinden makine sektörüne, küçük otomotivden uzay sektörüne kadar birçok sektöre destek oluyoruz. Son dönemde ihracatta üretimin gelişmeden satılmasıyla alakalı sorun vardı. Şimdi bunu önlemeye çalışıyoruz. Bu anlamda dört beş sektörün hareketli olduğunu görüyoruz" ifadelerini kullandı.

YOĞUN TALEP VAR

Gelen taleplere göre aksiyon aldıklarını aktaran Yaşar Doğan, şunları söyledi: 81 ilde 1.5 aydır bu programın tanıtımı yapılıyor. Bu program aynı zamanda teknolojiyi de kullanıyor. Organizasyonunu Yıldız Üniversitesi'nde yaptığımız hibrit bir program. 600'e yakın katılımcılarımız var. Fakat internet üzerinden de takip edilebiliyor. Arkadaşlarımız 15 bölgedeki şubelerinde canlı olarak yayınlayacaklar. Bütün programlara özellikle de sanal fuara yoğun bir talep var.

HEDEF 6 MİLYARLIK İHRACAT

Züccaciyeciler Derneği Başkanı Mesut Öksüz, özellikle pandemi döneminde züccaciye sektörünün pozitif ayrıştığını söyledi. Öksüz, "Geçen yıl toplamda 4.5 milyar dolarlık ihracat yapıldı. 3.5 milyar dolar da dış ticaret fazlası vermiştik. Bu yıl ise ilk 9 ayda geçen yılki rakamlara ulaştık. 9 ayda 4.5 milyar dolar ihracat yaptık. Dolayısıyla ayda 500 milyon dolarlık bir ihracat yapıyoruz. Bu yılı 6 milyar dolarla kapatacağımızı ve 4.5 milyar dolar üzerinde de dış ticaret fazlası vereceğimizi söyleyebilirim" diye konuştu.

Züccaciye sektörünün geçen yıl toplam 230 milyar dolarlık işlem hacmine sahip olduğunu söyleyen Mesut Öksüz, "Bunun yüzde 50'sini 114 milyar dolarla Çin gerçekleştiriyordu. Biz de dünya pazarında 10. sıradaydık. Ama bu yıl yapacağımız 6 milyar dolarlık ihracatla, 5.5 milyar dolarlık ihracatı olan Polonya'yı geçeceğimizi önümüzdeki yılda 6 milyar dolarlık ihracatı olan Meksika'yı geçeceğimizi düşünüyorum. Dünya pazarından yüzde 2 pay alıyorken, bunu yüzde 3'lere çıkaracağımızı düşünüyorum" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.