Çarşamba 20.04.2022 18:16
Son Güncelleme: Perşembe 21.04.2022 11:43

İş süreçleri dijital robotlara emanet

KOBİ’lerin gündeminde dijital işgücü yönetimi var. Bu süreçler artık robotlara emanet. 10 yıldır bu teknoloji ile ilgili çalışan Unite’nin CEO’su Malkoç Sualp, şirketlerde çalışanların birçok işi bilgi sistemleri üzerinden gerçekleştirdiğini belirtti

A Para'da yayınlanan KOBİ Platformu'nda, dijital iş gücü yönetimi masaya yatırıldı. Duygu Gözde Arslan'ın sunduğu programa konuk olan Unite CEO'su Malkoç Sualp, şirketlerde çalışanların birçok işi bilgi sistemleri üzerinden gerçekleştirdiğini belirterek, "Dijital iş gücü çözümleri de arka tarafta Robotic Prosses Otomasyon denilen bir teknoloji kullanılıyor. Bu da insanların aynı o sistemlerle hareket etmelerini, işleyişlerini simüle eden bir teknoloji. Örneğin data girişi için bir klavye kullanılıyor. Bunun üzerinden veri girişi gerçekleştiriliyor. Robotlarda arka tarafta bu veri girişlerini bir iş akışı üzerinden işliyor. Karar verme, belge yazdırma, sözleşme hazırlama işlerini uçtan uca gerçekleştiren bir teknoloji" diye konuştu.
10 YILDIR ÇALIŞIYORUZ
Unite olarak yaklaşık 10 senedir bu teknoloji üzerinde çalıştıklarını anlatan Sualp, "Günümüzde de bahsedilen RaaS modelini (Robot as a Service
-hizmet olarak robot modeli) biz kurumsal şirketlere, KOBİ'lere bu hizmeti herhangi bir yatırım gerektirmeden, hiçbir sözleşme yapmadan tamamıyla
kullandıkça öde olarak sunuyoruz. Ay sonu ne kadar işlem olmuşsa, bizim robot çiftliğimizi ne kadar kullanmışlarsa ona göre fiyatlandırma yapıyoruz" dedi. Teknolojiyi bir veri merkezi üzerinden sağladıklarını söyleyen Sualp, "Şirketlere verdiğimiz en büyük katma değerlerden bir tanesi sürdürülebilir olması. Şirketlere çok ciddi bir maliyet avantajı sağlıyor" şeklinde konuştu. Sistemin 7/24 çalıştığının bilgisini veren Malkoç Sualp, herhangi bir problem anında müdahale edilebildiğini söyledi.

İş süreçleri dijital robotlara emanet

HER SEKTÖR KULLANIYOR
Malkoç Sualp, otomotivden İlaç, finanstan tüketim malzemeleri sektörüne kadar 60'ın üstünde müşterileri olduğunu belirtti. Sualp, şunları kaydetti: "İnsan kaynakları, satış, finans, otomasyon gibi alanlar bu platformdan yararlanabiliyor. En çok kullanılan alan ise finans. Faturaların işlenmesi,
kalite kontrol gibi süreçler de kullanılıyor." Şifre resetleme gibi bilgi teknolojileri kapsamındaki süreçleri rahatlıkla robotlara verdiklerini
belirten Malkoç Sualp, "Şirketler içinde elemanlar en çok nerede çalışıyor, ne işler yapılıyor, bunları rahatlıkla dijitalleştirebilir miyiz gibi süreçleri robotlaştırarak, süreçleri nasıl daha maliyetsiz yerine getirebiliriz bunun analizini yapıyoruz" diye konuştu.


HAMMADDE KRİZİ
SEKTÖRÜN şu anda problemli bir durumunun olmadığını anlatan Turgay Terzi, "Farklı problemlerimiz oluştu. Pandemiyle birlikte başlayan hammadde krizi, hammadde fiyatlarının yüksekliği gibi problemler dışında sektörün hem yatırım hem yenilikte gelişen bir potansiyele sahibiz" diye konuştu. Pandemiden sonraki sürecin ikiye ayrılması gerektiğine dikkat çeken Terzi, "Üretim anlamındaki problemler ve tüketicinin yaşadıkları olarak ikiye ayırmamız gerekir. Bizim sektör olarak yaşadığımız en büyük problemden bir tanesi hammaddedeki fiyat artışı ve ulaşım oldu. Sektörün en büyük önünü tıkayan unsur bu. MDF gibi bizim en çok kullandığımız hammaddemize ulaşamıyor oluşumuz, fiyatların fahiş derecede artışı önemli sorun" dedi. Bu durumun birkaç engeli olduğunu belirten Terzi, "İç piyasada ciddi fiyat artışlarına sebep oluyor. Bu anlamda talebi kısıtlıyor. Uluslararası pazarda da fiyat artışının yanı sıra üretim süreçlerinde önümüzü göremez hale geliyoruz" diye konuştu.


MOBİLYA SEKTÖRÜ 6 MILYAR DOLARLIK IHRACAT HEDEFLİYOR
HEDEF büyüten mobilya sektörü, 2022'de 6 milyar dolarlık ihracat hedefiyle çalışıyor. Mobilya sanayinde ihracat odaklı büyüme yaşandığını kaydeden Art Design Yönetim Kurulu Başkanı Turgay Terzi, "Mobilya son 15 yılda yıllık yüzde 25 oranında ihracat bazında büyüyerek hem ülkeye döviz girdisi anlamında hem de iç pazarda iyi giden sektörlerden bir tanesi konumundadır. Bu anlamda son 5 yılda iç piyasada yaşanan sıkıntılara rağmen sektör fazla kan kaybetmedi. İhracat bazında da her yıl büyüyüp yeni pazarlara açılarak, olduğu pazarlarda daha da güçlenerek ivme kazanmaya devam etti" dedi. Avrupa, Ortadoğu gibi pazarlarda Türk mobilya sektörünün güçlü olduğunu belirten Turgay Terzi, "Ama daha önce ulaşamadığımız ABD, Uzakdoğu pazarı gibi ülkelerde ihracat rakamlarında yüzde 300'e varan artışlar var. Bu da sektörün gidişatını güçlendiriyor hem de cesaret kazandırıyor. ABD gibi pazarlara yönelmemiz lazım" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.