Giriş Tarihi: 21.6.2022

KOBİ’lerde siber tehlike 3.5 kat daha fazla

Uzmanlar, işletmelere siber tehditlere karşı hazırlık yapmalarını ve merkezi sistemler kullanmalarını öneriyor. Gelişen teknolojiler mevcut siber saldırı formlarını değiştirir ve güçlendirirken, siber güvenlik her geçen gün tüm şirketler için daha önemli bir gündem maddesine dönüşüyor. Verizon tarafından yayımlanan 2022 Veri İhlali Soruşturma Raporu, ihlallere ilişkin güncel bir tablo ortaya koyuyor. Raporda 2021'de fidye yazılımı saldırılarının %13 arttığı görülürken, tüm siber güvenlik ihlallerinin dörtte birine karşılık gelen fidye yazılımı saldırılarındaki bir yıllık artışın, 5 yılın toplamından daha fazla olduğu belirtiliyor. Raporda 5 saldırının üçünün tedarik zincirlerini etkilediği kaydedilirken, saldırıların %82'sinin insan faktörünü içerdiği ifade ediliyor. Verilere dair değerlendirmelerini paylaşan Berqnet Genel Müdürü Hakan Hintoğlu, "Artış eğilimi 2017'de başlayan fidye yazılımı saldırılarında 2019'dan sonra ciddi bir kırılma görülüyor. Bugün geldiğimiz noktada işletmeleri en çok tehdit eden saldırı formlarından birine dönüşen fidye yazılımı saldırıları, her ölçekten şirketi hedef alıyor. Maliyetler ya da işgücü eksikliği gibi nedenlerle siber güvenlik yatırımlarına gereken önemi vermeyen küçük ve orta boyuttaki işletmeler, büyük şirketlere kıyasla kayıplara daha açık" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.