Giriş Tarihi: 30.04.2024 11:04

MÜSİAD SAMEKS nisanda 57,5 puana yükseldi

Müstakil Sanayici ve İşadamları Derneği (MÜSİAD) Satınalma Müdürleri Bileşik Endeksi (SAMEKS), nisanda bir önceki aya göre 3,5 puan ivme kazanarak 57,5'e yükseldi ve referans değer üzerindeki seyrini sürdürdü.

Müstakil Sanayici ve İşadamları Derneği (MÜSİAD) tarafından hazırlanan SAMEKS'in nisan ayı sonuçları açıklandı.

Açıklanan verilere göre göre, nisan ayında mevsim ve takvim etkisinden arındırılmış SAMEKS Bileşik Endeksi, bir önceki aya göre 3,5 puan artışla 57,5'e yükselerek referans değer üzerinde kalmaya devam etti.

Bu dönemde Hizmet Sektörü SAMEKS Endeksi 5,5 puan artış kaydederek 58,2'ye yükselirken, Sanayi Sektörü SAMEKS Endeksi de 5 puan hız kazanarak 59,7 seviyesinde gerçekleşti.

SANAYİ ENDEKSİNDE SON 11 AYIN EN YÜKSEK SEVİYESİ GÖRÜLDÜ

Talep koşullarındaki iyileşmeyi takiben mart ayında ivme kazanan sanayi sektörü, nisanda da olumlu görünümünü sürdürerek son 11 ayın en yüksek seviyesine yükselmiş oldu. Firmaların girdi alım faaliyetlerinin hız kazanmasıyla iş hacminde gözlenen genişleme de hizmet sektöründe kaydedilen artışın belirleyicisi oldu.

Nisanda istihdamın her iki sektörde de artış kaydetmesi, işgücü piyasalarındaki pozitif görünümün yılın ikinci çeyreğinde de devam edeceğine işaret etti.

Söz konusu veriler reel sektöre ilişkin görünümde büyüme sinyallerinin devam ettiğini gösterirken, parasal sıkılaşma koşullarına rağmen ekonomik aktivitedeki canlılığın sürdüğü gözlendi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.