Ortadoğu Türkiye ile Çin’e bağlanıyor
İHRACATA KATKI
Proje tamamlandığında faaliyete geçtiği 2017 yılından sonra 2 yıl içinde 275 bin ton yükün taşındığı Bakü- Tiflis-Kars demiryolu hattının kullanımında rekor artış olacak.
Türkiye'nin dış ticaretine önemli katkı sunan Demir İpek Yolu'nun yeni hatlarla geliştirilmesiyle Türkiye'den yurt dışına gönderilen inşaat malzemesi, demir cevheri, soda külü, gıda maddesi, temizlik ürünleri, tarım ürünleri, yaş sebze ve meyve miktarı artacak.
DOĞU-BATI ARASINDA 'LOJİSTİK' MARKASI
Son 20 yılda Doğu ile Batı arasında ulaştırma alanında bağlantının geliştirilmesi çerçevesinde, 2013'te Marmaray, 2016'da Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Avrasya Tüp Geçidi, 2017'de Bakü-Tiflis- Kars Demiryolu, 2018'de İstanbul Havalimanı, 2022'de 1915 Çanakkale Köprüsü projeleri hayata geçirildi.
BAĞLANTI KORİDORLARI OLUŞTURULACAK
Öte yandan Türkiye'nin lojistik sektöründe uluslararası bilinirliğinin artması amacıyla, Karadeniz civarındaki ülkeler ile Ortadoğu ülkeleri arasında bağlantı güzergâhları oluşturacak, bu güzergâhlar ulaştırma koridoru kapsamında belirlenecek. Türkiye Avrupa, Akdeniz, Ege ve Karadeniz Ro-Ro hatlarında alternatif hatlar geliştirecek ve yeni Ro-Ro hat işletmecilerinin pazara girişleri teşvik edilecek. Uygun koridorlarda uluslararası ve yurtiçi Ro-La yatırımlarını artırılarak teşvikler uygulanacak.
EN SON HABERLER
- 1 Rize’de kahreden kaza: 1 kişi öldü! Yaralılar var…
- 2 TÖDEB "finansal teknolojilerde küresel işbirlikleri" için Dubai'de
- 3 Merkezi Kayıt Kuruluşu / İlan
- 4 Son dakika: Başkan Erdoğan Togg'un yeni modeli T10F'i inceledi
- 5 Bakan Şimşek: AB ile ilişkilerimizi yeniden canlandırıyoruz
- 6 Kişisel verilerin korunmasında yeni dönem: Yurtdışına veri aktarımına “güvenli ülke” şartı
- 7 Bakan Işıkhan'dan asgari ücret açıklaması
- 8 THY'ye dört yeni ödül
- 9 Bakan Yumaklı'dan çay fiyatları hakkında açıklama
- 10 İslam Memiş altın yorumu: 'Yön yukarı olabilir' diyerek tarih verdi!