Giriş Tarihi: 16.12.2021

Patronlar elini taşın altına koydu

Tekstil, mobilya, küçük ev aletleri sektörünün devleri hammadde fiyatları ve kurdaki artışı fiyatlara yansıtmama kararı aldı. Patronlar “dayanacağız” diyor

Dünyada hammadde fiyatlarında yaşanan artış nedeniyle üretim maliyetleri artan bazı firmalar elini taşın altına koydu. Tekstil, mobilya, küçük ev aletleri sektörünün devleri tüketiciye bu artışları yansıtmayacaklarını açıkladı. Patronlar, "Ülke olarak zor bir süreçten geçiyoruz. Zam yapmamak için dayanabildiğimiz yere kadar dayanmaya çalışacağız. Bu zor süreci elbirliği ile atlatacağız" diyor.
İLK ADIM LC'DEN
İlk adımı Türk hazır giyim sektörünün devi LC Waikiki attı. Maliyet artışlarından önce üretilen stoklardaki ürünlerine zam yapmayacaklarını açıklayan LC Waikiki Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük, "Hammadde ve enerji fiyatları şu anda tüm dünyada büyük bir sorun iken, konfeksiyon ve ihracatçı birliklerimizin de kamuoyuyla paylaştıkları gibi, bu konu ülkemizde çok daha büyük bir sorun haline geldi. Tekstil üretiminde kullanılan ana hammadde ve temel üretim maliyetlerine baktığımızda geçen yılın aynı dönemine göre kumaşta 3 katı aşan, diğer girdilerde ise ortalamada 2 kata varan oranlarda fiyat artışları görüyoruz" dedi. LC Waikiki yetkilileri bu kararı, satılan ürünleri aynı maliyetlerle yerine koyamama ve stoklara bağlı sermayesinin erimesi pahasına aldığını açıkladı. Arzum Elektrikli Ev Aletleri Yönetim Kurulu Başkanı Murat Kolbaşı da artan maliyetlerin üretici firmalar üzerinde ciddi baskı yaptığını, sıkıntının tüm dünyada yaşandığını söyledi. Kolbaşı, "Maliyetlerimizdeki artışı perakende fiyatlarımıza minimum yansıtmaya çalışacağız. Hatta yansıtmamak için dayanabildiğimiz yere kadar dayanacağız. Zaten maliyeti yansıtmaya çalışırsak bu yoğun rekabet ortamında ayrık otu gibi kalırız" diye konuştu.
MÜŞTERİ KORUNACAK
Endüstriyel mutfak ekipmanları sektöründe faaliyet gösteren Öztiryakiler'in Yönetim Kurulu Başkanı Tahsin Öztiryaki de hammaddede dışa bağımlı bir firma olarak fiyat artışlarından olumsuz etkilendiklerine dikkat çekti. Fiyat listelerini belli zaman dilimlerinde güncellediklerini anlatan Öztiryaki, "Elbette zor bir zamandan geçiyoruz. Amacımız güncellemelerimizi müşterinin lehine olacak şekilde yapmak. Her adımımızda müşterilerimizi korumak istiyoruz" dedi.
OCAK SONUNA KADAR ZAM YOK
DOĞTAŞ, Kelebek ve Lova Yatak markalarıyla geniş tüketici kitlelerine ulaşan Doğanlar Holding Yönetim Kurulu Başkanı Davut Doğan da hammadde fiyatlarındaki artışın üreticiyi zorladığına dikkat çekti. Bu büyük artışı kompanse etmek için maksimum verimlilikle çalıştıklarını söyleyen Doğan, "Pandeminin yarattığı olumsuz koşullara rağmen büyümeye ve istihdam yaratmaya devam ettik. Bu dönemde 1.000 yeni personel aldık. Bunun 800 tanesini de mobilyada istihdam ettik. İşlerimiz çok iyi, maliyetlerdeki artışlar bizi zorluyor. Ama vatandaşların alım gücünün düştüğünü hesaba katarak ocak sonuna kadar ürünlerimizde fiyat artırmama kararı aldık" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.