Giriş Tarihi: 18.02.2024

Savunma sanayii 185 ülkeye 230 çeşit ürün ihraç etti

Savunma Sanayii Başkanı Haluk Görgün, savunma sanayinin son 10 yılda 185 ülkeye 230 çeşit ürün ihraç ettiğini söyledi. Görgün, savunma sanayi firmalarının 2023'te toplam değeri 10.240 milyar doları aşan sözleşmeler imzaladığını dile getirdi. Görgün, Antalya'da düzenlenen Savunma ve Havacılık Sanayiinde Küresel Stratejiler Konferansı'nda şunları söyledi: "İnsansız hava araçları başta olmak üzere, helikopterler, kara araçları, deniz araçları, silah ve mühimmatlar, füze sistemleri, elektronik sistemler ve radar sistemleri üreten firmalarımız 2023 yılında toplam değeri 10.240 milyar doları aşan sözleşmeler imzaladılar." Savunma sanayisinde yakalanan başarının sürdürülebilirliği için önümüzdeki dönem stratejilerinde verimlilik, ihracat, dijital güvenlik ve dönüşüm ile çift kullanımlılık öncelikli amaçları arasında yer alacağını söyleyen Haluk Görgün, "Savunma sanayii altyapımız bugün sadece ülkemizin değil, müttefiklerimizin de ihtiyaçlarına yetişecek şekilde daha da büyüme ihtiyacı ve fırsatı ile karşı karşıyadır" diye konuştu.
TOP 100'DE 4 FİRMA
Defense News ve SIPRI gibi yayınlarda savunma sanayi firmalarının yıllık ciro performanslarına göre sıralandıkları listeler küresel trendlere de ışık tuttiğini söyleyen Görgün, "SIPRI Top 100'e geçtiğimiz yıl Aselsan, Baykar, TUSAŞ ve Roketsan olmak üzere dört firmamız dahil edildi. Türkiye'nin 4'er firmayla yer alması da aslında geldiğimiz noktayı daha iyi gösteriyor" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.