Giriş Tarihi: 7.04.2024

Sosyal medya furyası iş insanlarını da sardı

Inbusiness dergisi son sayısında bin CEO ve patronların sosyal medya dosyasını açtı. Nusr-et’in sahibi Nusret Gökçe, Türkiye’de açık ara önde. Selçuk Bayraktar ikinci, Tansu Yeğen ise üçüncü sırada. Yöneticilerin üçte ikisinin de sosyal medya kullanmadığı ortaya çıktı

Tüm dünyayı saran sosyal medya furyasına iş dünyası da kayıtsız kalamıyor. Eskiden düzenledikleri basın toplantıları ya da sınırlı sayıda röportajları ile görüşlerini açıklayan iş insanları, artık sosyal medya hesaplarından farklı konularda yaptıkları paylaşımlarla "ulaşılamaz" olmaktan çıkıtılar. Turkuvaz Medya Grubu bünyesinde yayımlanan aylık ekonomi ve iş dünyası dergisi Inbusiness bu sorunun cevabını bulmak için 18.45 iletişim ajansı ile birlikte özel bir araştırmaya imza attı. Dergi 1.000'e yakın patron, CEO ve genel müdür üzerinden yaptığı araştırma ile Türkiye'nin en sosyal dijital 100 iş insanını listeledi.

54 MİLYON TAKİPÇİ
Araştırma sonuçlarına göre, dünyanın farklı ülkelerinden pek çok takipçiye sahip olan Nusr-et'in sahibi Nusret Gökçe, açık ara en sosyal iş insanı olarak karşımıza çıkıyor. Gökçe, üç mecradan sadece Instagram'ı kullanıyor. Inbusiness'a geçen yıl verdiği söyleşide her yere sosyal medya ekibiyle birlikte gittiğini söyleyen Gökçe, restoran ve ürünleriyle ilgili paylaşımlarının yanı sıra özel hayatı ve çocukluk yıllarıyla ilgili yaptığı paylaşımlarla da dikkati çekiyor.
Instagram'da toplam 54 milyona yakın takipçisi olan ve Instagram fenomenleri arasına adını yazdıran Gökçe'yi sıralamada Baykar Yönetim Kurulu Başkanı Selçuk Bayraktar izliyor. Üç mecrayı da etkin kullanan ve toplamda 6 milyona yakın kişinin takip ettiği Bayraktar, X'te de en çok takipçisi olan iş insanı olarak dikkati çekiyor. Ağırlıklı olarak savunma sanayinde geliştirdikleri araçların testlerini paylaşan Bayraktar ülke gündemiyle ilgili yorumlarının yanı sıra ailesiyle iftar yemeğinde çekilen fotoğraflar gibi özel paylaşımlar da yapıyor. En sosyal iş insanı listesinde üçüncü sırada yer alan isim ise Amplitude Bölge Başkan Yardımcısı Tansu Yeğen, LinkedIn, Instagram ve X'de toplam 2.5 milyonun üzerinde takipçisi olan Yeğen, bu üç mecrada bugüne kadar 42 binden fazla paylaşımda bulunmuş. Ağırlıklı olarak teknolojiyle ilgili paylaşımlarıyla dikkati çeken Yeğen, hesaplarından kendiyle ilgili gelişmelere, komik ve ilgi çekici içeriklere yer verdiği gibi şirketinin ya da takip ettiği kişilerin gönderilerini de paylaşıyor.

100 BİN BEĞENİ ALDI
Beymen Group Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı olan Hasan Arat, aynı zamanda Beşiktaş Jimnastik Kulübü Başkanı. Kendisinin çok takipçisi olmasına rağmen paylaşım oranı diğer üç isme göre oldukça düşük. Gönderileri de ağırlıkla Beşiktaş ile ilgili... Saran Holding Yönetim Kurulu Başkanı Saadettin Saran, özellikle Instagram'da çok aktif. Haftada bir iki paylaşım yapan Saran'ın geçen yılın sonunda annesiyle birlikte çektiği bir video 100 bine yakın beğeni aldı. Altıncı sırada Pladis ve GODIVA Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ülker var. LinkedIn'de en aktif iş insanlarından. Bu mecrada en çok takipçisi olan iş insanı. Kendisi Instagram'ı da etkili bir şekilde kullanıyor. Kimi zaman gittiği bir resto- ranı, kimi zaman bir sanat eserini paylaşan Ülker, şirket ve ürünlerle ilgili de içeriklere de hesabında yer veriyor.
TÜRKİYE İLK 10 ARASINDA
Günümüzde sosyal medya kullanıcı sayısı 5 milyarı geçti. Dünya nüfusunun yarısından fazlası için sosyal medya hayatın önemli bir parçası haline gelmiş durumda. Sosyal medyada geçirilen süredeki global ortalama 2 saat 23 dakikaya ulaştı. Türkiye'de ise bu süre küresel ortalamanın üzerinde. Günde 2 saat 44 dakikamızı sosyal medyada geçiriliyor. Türkiye ilk 10 ülke arasında. Türkiye'de 57 milyonun üzerinde Instagram, 38 milyona yakın TikTok, 34 milyonu geçen Facebook, 21 milyona yaklaşan X (Twitter) kullanıcısı var.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.