Giriş Tarihi: 4.11.2022

THY üçüncü çeyrekte tarih yazdı

Eylül ayında Skytrax tarafından "Avrupa'nın en iyi hava yolu", "Dünyanın en iyi Business Class ikram servisi" ve "Güney Avrupa'nın en iyi hava yolu" seçilen Türkiye'nin bayrak taşıyıcısı Türk Hava Yolları (THY), yılın üçüncü çeyreğinde tarihi bir performansa imza attı. THY, 9 aylık kârını yüzde 517 oranında artırarak 38.5 milyar liraya, cirosunu ise yüzde 268 artırarak 223.1 milyar liraya çıkardı. Şirket yılın ilk 9 ayında günde ortalama 817.3 milyon TL ciro yaptı. Yılın ilk 6 ayında 11.4 milyar TL kâr elde eden THY, üçüncü çeyrekte ise 27 milyar lira kâr elde etti. Talepteki güçlü toparlanma ve operasyonel çevikliği ile bu yılın üçüncü çeyreğini 1.5 milyar dolar net kâr ile tamamlayan THY, 2020'den itibaren yaşanan zorlu faaliyet ortamına karşın üst üste beşinci çeyrekte de net kâr elde etti.

390 UÇAKLIK FİLOSU VAR
Şirketin bu yılın üçüncü çeyreğindeki toplam gelirleri, 6.1 milyar dolarla 2019'un aynı dönemindeki toplam gelirlerini yüzde 52 aştı. Toplam gelirin yüzde 14'ünü oluşturan kargo gelirleri, üçüncü çeyrekte 2019'un aynı dönemine göre yüzde 110 artışla yaklaşık 880 milyon dolar olarak gerçekleşti. Yolcu kapasitesinin 2019'un aynı döneminin yüzde 16 üzerinde gerçekleştiği bu yılın üçüncü çeyreğinde, iç hatlarda yüzde 91.4, dış hatlarda ise yüzde 85.3 doluluk oranı ile toplam 23 milyon yolcu taşındı. THY'nin filosu 260'ı dar, 109'u geniş gövde, 21'i de kargo uçağı olmak üzere toplam 390 uçaktan oluşuyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.