Giriş Tarihi: 29.04.2024 11:21

TİM İhracat Pazar Monitörü'nün sonuçları açıklandı

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) İhracat Pazar Monitörü'nün (İPM) mart ayı sonuçlarında İhracat Talep Endeksi 100,3 puana, Pazar Dayanıklılık Endeksi ise 99,7 puana yükseldi.

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) tarafından yapılan açıklamada, önemli pazarlarda talebi yaratan koşullar ile global ekonomideki talep ve risklerin takip edildiği İhracat Pazar Monitörü'nün mart ayı sonuçları paylaşıldı.

Buna göre, İhracat Talep Endeksi ve Pazar Dayanıklılık Endeksi'nde martta önceki aya göre yükseliş, geçen yılın aynı dönemine göre ise düşüş görüldü.

İhraç edilen ürünlere olan talep koşullarını ihracat yapılan pazarlar üzerinden, temel makroekonomik göstergeler ve öncü makroekonomik göstergeleri kullanarak takip eden İhracat Talep Endeksi, martta bir önceki aya göre yüzde 0,2 artarak 100,3 oldu. Endeks, uzun dönem dengesine yakın, ılımlı görünümünü korudu.

Euro Bölgesi'nde geçen yılki ekonomik düşüş sürecinden yavaş da olsa çıkışın sinyalleri ve ABD'de sıkı para politikasına rağmen işsizliğin artmaması talep endeksinin negatif görünüme geçmemesinin başlıca sebepleri olarak yorumlandı.

PAZAR DAYANIKLILIK ENDEKSİ 99,7'YE YÜKSELDİ

Uzun ve kısa vadeli sosyal, ekonomik ve politik göstergelerden yararlanarak oluşturulan ve ihracat pazarlarının risklere karşı direncini ölçen Pazar Dayanıklılık Endeksi ise martta aylık bazda yüzde 0,4 artarak 99,7 olarak gerçekleşti.

Genişleyici para politikası adımlarının gecikmesi ve Orta Doğu'daki jeopolitik sorunların çözümden uzak olması Türkiye'nin pazarlarındaki dayanıklılığın pozitif sinyal vermemesine sebep oldu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.