Türk devletlerinden ortak lojistik şirketi: Maliyetler % 30 azalacak
DİJİTALLEŞME GRUBU
4 ülkenin girişimiyle koridorun hem karayolu hem de demiryolu açısından dijitalleştirilmesi için teknik çalışma grubu kurulması kararlaştırıldı.
YOL 53 GÜNDEN 12'YE DÜŞTÜ
DEMİR İpek Yolu'nun Orta Koridoru'nu oluşturarak hattın bel kemiği olan Türkiye, jeopolitik üstünlüğüyle demiryolu ticaretinde de dünyada söz sahibi ülkelerden biri olmaya aday. Çin'den yola çıkan, Hazar Geçişli Doğu-Batı Orta Koridor ve Marmaray üzerinden Avrupa'ya ulaşan transit tren sonrasında, Çin ile Türkiye ve Avrupa hattında lojistik taşımacılığı başlamıştı. Çin'den Avrupa'ya giden bir yük treni, Rusya Kuzey Ticaret Yolu'nu tercih ederse 10 bin kilometreyi en az 20 günde kat ediyor. Gemiyle Süveyş Kanalı üzerinden Güney Koridoru kullanılırsa 20 bin kilometreyi ortalama 53 günde geçerek, Avrupa'ya ulaşabiliyor. Trenle Orta Koridor ve Türkiye üzerinden ise 7 bin kilometrelik mesafe 12 günde kat ediliyor.
EN SON HABERLER
- 1 Bakan Yumaklı: Birçok alanda üretimi ve üreticiyi destekliyoruz
- 2 Bakan Kacır: Türkiye'ye yatırımların çok hızlanacağını öngörüyoruz
- 3 Merkezi Kayıt Kuruluşu / İlan
- 4 Rekabet Kurumu’na uluslararası ödül!
- 5 Kültür ve Turizm Bakanlığından sinema sektörüne 44,9 milyon TL'lik destek
- 6 Tekstil sektörünün ihracat şampiyonları ödüllendirildi
- 7 FAİZSİZ KREDİ SON DAKİKA: Yenilendi! İşte banka banka 0 faizli kredi kampanyaları
- 8 SON DAKİKA: Borsa İstanbul rekora doymuyor! 10.557 puan...
- 9 PPK Beklenti Anketi sonuçlandı
- 10 HÜRJET, Samsun'da Gök Vatan'ı süsleyecek! Türk Yıldızı yuvadan ayrıldı