Salı 23.08.2023
Son Güncelleme: Çarşamba 23.08.2023

Türkiye sıcak hava balonunu Meksika’ya da ihraç etti

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'na bağlı Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü tarafından sertifikasyon süreçleri tamamlanarak ilk kez 2021'de Ruanda'ya, ardından Brezilya'ya ihraç edilen sıcak hava balonları bu kez de Meksika'ya ihraç edildi. Sıcak hava balonu ihraç edilen ülke sayısı Brezilya ile birlikte üçe çıktı.
YERLİ TASARIM
Türkiye'nin "yerli ve milli teknoloji" hamlesi kapsamında sivil havacılık alanında yürüttüğü çalışmalardan biri olan sıcak hava balonu, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü tarafından sertifikasyon süreçleri tamamlanarak 2019'da tip sertifikası almıştı. Ardından 2021'in Haziran ayında Ruanda'ya ihraç edilen sıcak hava balonları Türkiye'de yerli ve milli olarak geliştirilen bir hava aracının başarıyla tamamlanan sertifikasyon süreci sonrası ilk kez bir ürünün sivil havacılıkta kullanılmak üzere yurt dışına ihracatı gerçekleştirilmişti. Pasha Balloons Mart 2022 tarihinde ise Brezilya Sivil Havacılık Otoritesi (ANAC) tarafından alınarak ikinci ülkeye açıldıktan sonra bu sene de Meksika Sivil Havacılık Otoritesi (AFAC) tarafından envanterlerine alındı.
HER BİRİ 80 BİN EURO
Yıllık 100 sıcak hava balonu üretilmesi planlanırken her bir balonun değeri 80 bin euro civarlarında bulunuyor. İhracat yapılan 3 ülkenin yanı sıra Katar, Umman ve İran gibi ülkelerle de görüşmelerin sürdüğü öğrenildi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.