Türkiye turizm ülkesi olduğunu dünyaya kanıtladı
Turizm sektörünün lider çatı örgütlerinden Türkiye Otelciler Federasyonu'nun (TÜROFED) Başkanı Sururi Çorabatır, "2022 yılı oldukça yoğun, verimli ve bir o kadar da sürprizlere
açık olan çalışma dönemimizin meyvelerini topladığımız biz yıldı. TÜROFED Yönetim Kurulumuz, kamu, özel sektör ve paydaşlarımız ile açık ve hızlı iletişim modelini benimseyerek karşımıza çıkan her türlü krizi çok iyi yönettik. Ülkemiz dünya genelinde tam bir turizm ülkesi olduğunu kanıtladı" diye konuştu.
KİŞİ BAŞI GELİR 1.000 DOLARA ÇIKAR
TGA'nın çalışmalarıyla doğru tanıtım ve pazarlamanın ne kadar önemli olduğunu bu dönemde bir kez daha fark ettiklerini anlatan Çorabatır, "2023 yılı hedefimiz 60 milyon ziyaretçi 56 milyar dolar gelir. Yapılan kontratlar ve erken rezervasyonlar ile 2023 te kişi başına düşen ortalama harcamada hedefimiz olan 1.000 dolara ulaşacağımızı düşünüyorum" dedi.
2023 yılı sezonu için kasımdan bu yana başlayan ön rezervasyonların çok iyi gittiğini ifade eden Çorabatır, "Dünya Turizm Örgütü rakamlarına göre en hızlı geri dönüş alan ülkeyiz. Deniz-kum-güneş üçlemesi dışında tarihi kültürel mirası ile kültür turizmi, kış turizmi, sağlık, spor, gastronomi, M.I.C.E gibi birçok turizm kolunda başarılı olduğunu, ülkemizin her bölgesinde turizm alternatiflerimizin olduğunu tanıtım çalışmalarıyla da dünyaya duyurmayı başardık" şeklinde konuştu.
BÜTÜN PAZARLARDAN YÜKSEK TALEP VAR
2022 yılında en çok ziyaretçi ağırladığımız ülkeler sıralamasında Almanya, Rusya ve İngiltere'nin geldiğine dikkat çeken Çorabatır, "İki önemli kaynak pazarımız olan Rusya ve Ukrayna arasında gerilim olmasına rağmen geçtiğimiz yıla oranla Rusya'da artış sağlandı. 2023 yılı sezonu için Almanya ve İngiltere pazarından aldığımız erken rezervasyonlarla daha yüksek rakamlara ulaşacağımız kanaatindeyim. Bununla birlikte Polonya, Çekya, İsrail ülkelerinde de ciddi artışlar bekliyoruz. Yine Ortadoğu ve Arap yarımadasından da rezervasyon talepleri devam ediyor. Fakat en önemlisi ve hedeflerimizin üzerine çıkmamızı sağlayacak olan Uzak Doğu ülkelerinde seyahat hareketlerinin başlaması ve covid tedbirlerinin kaldırılması oldu. İstanbul, Kapadokya, Denizli, Mardin, Trabzon gibi kültür turizmimize büyük ilgi duyan, Japonya'dan ve Çin'den çok sayıda misafir ağırlamayı bekliyoruz" ifadelerini kullandı.
İÇ PAZAR ÖNCELİK OLMALI
İç pazarın sadece kriz dönemlerinde hatırlanmaması gerektiğini, önceliğin her zaman vatandaşımıza ait olduğu bilinciyle hareket ettiklerini anlatan Çorabatır, "Özelikle kriz dönemlerinde değerini bir kez daha anımsadığımız iç turizmde misafirlerimiz için, iyi fiyat ve kontenjan ayırma noktasında tüm otelci dostlarımız konuya hassasiyetle yaklaşıyor. İç pazarda çok tecrübeli acentalara sahibiz ve uygulanan kampanyaları çok yakından takip etmeliyiz. İç pazar hareketlerinde turizm değerlendirmelerimizi yaparken yalnızca sahil turizmini değil; kültür, gastronomi gibi diğer turizm çeşitlerini de dâhil ederek bir bütün olarak değerlendirmeliyiz" dedi.
EN SON HABERLER
- 1 Kaskoda yüksek indirim vaatli tuzak! Telefonda sigorta dolanrıcılığına dikkat
- 2 Kamuda tasarruf paketinde neler olacak?
- 3 Kamu bankaları ATM'lerinde 'TAM' dönemi! 81 ilde geçerli olacak: Milyonlarca vatandaşı ilgilendiriyor
- 4 T.C. EDREMİT 3. ASLİYE CEZA MAHKEMESİ
- 5 T.C. SİİRT SULH HUKUK MAHKEMESİNDEN İLAN
- 6 T.C. DENİZLİ 4. SULH HUKUK MAHKEMESİNDEN
- 7 4 ayda 4 milyar dolar! Hububat ihracatı gerçekleşti
- 8 Kamuda ATM’ler birleşti: Vatandaşın da devletin de cebine yarayacak
- 9 Kamuda tasarruf paketinde neler olacak?
- 10 Kamu bankaları ATM'lerinde 'TAM' dönemi! 81 ilde geçerli olacak: Milyonlarca vatandaşı ilgilendiriyor