Giriş Tarihi: 15.10.2023 12:49

Türkiye'nin sofralık zeytin ihracatı 184,5 milyon doları buldu

Ege İhracatçı Birlikleri, 2022-23 sezonunda Türkiye'den 184 milyon 510 bin dolarlık sofralık zeytin ihraç edildiğini bildirdi.

Ege İhracatçı Birlikleri'nden yapılan açıklamaya göre, Türkiye bu sezon ihraç ettiği 75 bin 295 ton siyah zeytinden 137 milyon 705 bin dolar, 25 bin 76 ton yeşil zeytinden 46 milyon 805 bin dolar gelir elde etti. Türkiye, bir önceki sezona göre ihracat gelirini, 11 milyon 979 bin dolar artırdı.

Türkiye'den sofralık zeytin ihraç edilen ülke sayısı ise 117'ye ulaştı.

Açıklamada görüşlerine yer verilen Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği Başkanı Davut Er, Türkiye'nin zeytincilik sektörüne son 20 yılda yaptığı yatırımların karşılığını almaya başladığını belirtti.

Bu sezon sofralık zeytin ihracatından elde edilen 184 milyon 510 bin dolarlık gelirin, Cumhuriyet tarihinin rekoru olarak kayıtlara geçtiğini belirten Er, şunları kaydetti:

"Sofralık zeytin ihracatımızın yüzde 90'dan fazlası ambalajlı olarak yapılıyor. Birim fiyatımız geçen sezona göre döviz bazında yüzde 17 artış gösterdi. Önümüzdeki yıllarda daha katma değerli ürün ihraç etme çabası içinde olacağız. Dökme ve varilli zeytinyağı ve prina ihracatına sezon ortasında getirilen yasaklamaya rağmen son 1 yıllık dönemde 948 milyon dolarlık ihracat seviyesine ulaştık. Yasaklar olmasaydı sektörün 1 milyar dolarlık hedefini aşacaktık."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.