Hazine ve Maliye Bakanlığı Vergi İletişim Merkezi (VİMER), bu yıl 20. kez düzenlenen Küresel En İyi Performans Gösterenler Ödülleri'nin bölgesel finalinde, "en iyi kamu hizmeti" kategorisinde ikincilik ödülüne layık görüldü. VİMER, Contact Center World tarafından organize edilen 2025 yılı Küresel En İyi Performans Gösterenler Ödülleri'nde yarıştı. Bu yıl 20. kez gerçekleştirilen ödül programına, Türkiye dahil 83 ülkeden, 2 bin 500'ün üzerinde başvuru yapıldı. Gelir İdaresi Başkanlığı bünyesinde faaliyet gösteren VİMER, yarışmanın Avrupa, Orta Doğu ve Afrika Bölgesel Finali'nde "en iyi kamu hizmeti" kategorisinde yarıştı. Yarışmada birincilik ve üçüncülük ödülü Suudi Arabistan'ın oldu. Günlük ortalama 5 bin çağrıya cevap veren VİMER, 2024 yılında 1 milyon 23 bin 118 çağrıyı yanıtladı. VİMER, mükelleflere yapay zekâ destekli Dijital Vergi Asistanı- GİBİ ile 7 gün 24 saat hizmet veriyor. Güncel vergi mevzuatına anında ulaşım imkânı sunan GİBİ, mükelleflerin sorularını yanıtlayarak onları doğru şekilde yönlendiriyor. Hazine ve Maliye Bakanı Şimşek, bu başarının, çağrı merkezi sektöründe kamu hizmeti alanında sunulan hizmet kalitesinin uluslararası düzeyde kabulünü gösterdiğini ifade etti.