Yapay zekâ ciroyu %20 artırıyor
Finansta yapay zekâ kullanımının faydaları görülmeye başlandı. Sigorta sektörü için potansiyel artış yıllık 50 milyar dolara kadar çıkıyor. Yapay zekâ, gelirleri yüzde 20 artırırken maliyetleri de yüzde 15’e kadar azaltabiliyor
ÜÇ ANA BAŞLIK VAR
Sigortacılar için üretken yapay zekâdan kaynaklanan faydalar üç ayrı alandan gelecek. Üretkenliği artırma, daha etkili acenteler ve dijital öneriler ile satışları artırma ve hem müşterilere, acentelere hem de kuruluşa yardımcı olacak daha iyi risk tanımlama ve hedefleme bu üç ana başlık. Türkiye'deki sigorta şirketleri de bu alana yatırım yapıyor. Müşteri hizmetleri, risk yönetimi, hasar yönetimi ve fiyatlama gibi birçok süreçte yapay zekâ teknolojileri kullanılmaya başlandı.
HASAR TESPİTİ KRİTİK
Örneğin; müşteri hizmetlerinde, yapay zekâ destekli konuşma botlarının kullanımı günden güne yaygınlaşıyor. Bu botlar, müşteri sorularını hızlı ve etkili bir şekilde yanıtlayarak müşteri memnuniyetini artırıyor. Poliçeleşme ve risk yönetimi aşamasında ise yapay zekâ algoritmaları, müşterilerin risk profillerini daha doğru bir şekilde analiz ederek prim tekliflerini optimize ediyor. Benzer şekilde hasar süreçlerinde de yapay zekâ, hasar tespiti ve değerlendirmesinde önemli bir rol oynuyor. Gelişmiş görüntü işleme ve analitik algoritmalar sayesinde, sigorta şirketleri hasarın nedenini hızlı bir şekilde belirleyerek tazminat süreçlerini hızlandırabiliyor. Bu uygulama, sigorta şirketlerinin müşterilere daha hızlı ve etkili bir şekilde hizmet sunmalarını sağlıyor.
YAPAY ZEKÂNIN KULLANIMINDAKI ANA BAŞLIKLAR ŞÖYLE
- Müşteri yönetimi ve memnuniyeti: Yapay zekâ, sigorta şirketlerine müşteri segmentasyonunda ve pazarlama stratejilerinde daha hassas ve kişiselleştirilmiş bir yaklaşım sunuyor. Yapay zekâ algoritmaları; müşteri davranışlarını analiz ederek, potansiyel müşterilere özel ürün ve hizmet teklifleri oluşturabiliyor. Bunun yanı sıra yapay zekâ, sigorta şirketlerine gelişmiş veri analitiği yetenekleri sunuyor.
- Risk değerlendirmesi ve hasar yönetimi: Sigorta sektöründe yapay zekâ kullanımı günümüzde daha çok hasar süreçlerinin yönetilmesine odaklanıyor. Sigorta şirketlerinin geliştirdiği mobil uygulamalar üzerinden araç hasarının bir görüntüsünün yüklenmesiyle hasar dosyası açılarak süreç başlatılıyor. Yapay zekâ, yüklenen fotoğraf ve videolar ile beyan arasındaki tutarlılığı analiz ederek hasar tespitine olanak sağlıyor.
- Hasar süreçlerinde suistimal tespiti: Sigorta şirketleri, yapay zekâ algoritmalarını kullanarak sahtekarlık tespiti konusunda önemli bir adım attı. Yapay zekâ, büyük veri setlerini analiz ederek sahtekarlık şüphesi taşıyan vakaları belirleyebiliyor. Örneğin, bir hasar başvurusunun geçmişe kıyasla beklenmedik bir şekilde yüksek miktarda talep edilmesi veya benzer hasar türleri arasında tutarsızlık tespit edilmesi gibi durumlar, algoritmalar tarafından otomatik olarak inceleniyor.
- Müşteri deneyimini kişiselleştirme: Yapay zekâ sanal asistanı veya sanal temsilci aracılığıyla müşteriler, acenteler, acente personeli ve çalışanlar için deneyimleri iyileştirmek. Örneğin, yapay zekâ tekrarlayan basit süreçleri sigorta profesyonellerinin iş yükünden kaldırdığında, kişiselleştirilmiş etkileşimlere ulaşmak daha kolay hale geliyor.
EN SON HABERLER
- 1 Çiftçilere 72 milyon 554 bin lira tarımsal destekleme ödemesi yapılacak
- 2 Borsa İstanbul'da kapanış rekoru!
- 3 Merkezi Kayıt Kuruluşu / İlan
- 4 500.000 avro destek aldı! 5 milyon adet üretti
- 5 Bakan Şimşek: Önceliğimiz enflasyonu tekrar tek haneye düşürmek
- 6 Bakan Yumaklı: Birçok alanda üretimi ve üreticiyi destekliyoruz
- 7 Bakan Kacır: Türkiye'ye yatırımların çok hızlanacağını öngörüyoruz
- 8 TİM Başkanı Mustafa Gültepe: Türkiye’yi dünyanın en büyük 10 ekonomisinden biri yapmak için çalışıyoruz
- 9 Rekabet Kurumu’na uluslararası ödül!
- 10 Kültür ve Turizm Bakanlığından sinema sektörüne 44,9 milyon TL'lik destek