Perşembe 15.03.2012

Yeşil deyince para akla geliyor

Yapılan araştırmaya göre Türk tüketicisinin aklına yeşil ve çevre dostu ürün denilince yüksek fiyat ve geri dönüşüm geliyor. Tüketici en çok bilgi eksikliğinden şikâyet ediyor

Schneider Electric, Sürdürülebilirlik Akademisi ve GfK Türkiye ortaklığında gerçekleştirdiği araştırmaya göre, 'yeşil ve çevre dostu ürün' deyince, tüketicilerin neredeyse yarısının aklına geri dönüşümlü ürünler geliyor; yüzde 36'sı organik, yüzde 32'si ise 'enerji tasarruflu' ürünlerin çevre dostu olduğunu düşünüyor. Satın aldığı ürünlerin yeşil/çevre dostu olması gerektiğini düşünenler yüzde 71 oranındayken, sıklıkla yeşil/çevre dostu ürün satın alanlar sadece yüzde 19'da kalıyor. Tüketicilerin yüzde 54'ü ise 'yeşil ve çevre dostu ürün tüketmeliyiz' diyerek bilinçli olduğunu vurgulamasına rağmen, hiçbir zaman çevre dostu ürün almıyor. Tüketicilerin yarısından çoğu, yeşil ve çevre dostu ürünleri satın almama nedenini yüksek fiyatlar olarak belirtirken, yüzde 26'sı çeşitlerin çok sınırlı olduğunu ve daha fazla yeşil ürün görmek istediğini belirtiyor. Tüketicilerin yüzde 20'si ise yeşil olduğu belirtilen ürünlerin güven vermeyen ürün bilgileri yansıttığından şikayet ediyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.