Giriş Tarihi: 29.3.2012

Moda mutluluk için çalışıyor

EcoDesign Konferansı için Türkiye'ye gelecek pazar araştırmacısı ve Future Concept Labs'ın kurucusu Francesco Morace modanın mutluluk için çalıştığını ve mutfakların evlerdeki yeni yaşam alanları olacağını söyledi

Yapı Endüstri Merkezi aracılığı ile Türkiye'ye gelecek olan trend takipçisi ve pazar araştırmacısı, aynı zamanda Future Concept Labs'ın da kurucusu Francesco Morace ile tüketici beklentilerini, trendlerini konuştuk. Bugünün moda sisteminde farklılaşma üzerine radikal değişiklikler olduğuna dikkat çeken Morace, kriz öncesi ve sonrasının da tüketici taleplerini ve trendleri etkilediğini söyledi. Mutluluk için adetlerden çok artık kalite çok daha önemli. Tüketici hem eğlence hem kendisine değer katan bir deneyim istiyor. Mesela sanatsal otellerde kalıyor ya da farklı dizayn edilen ortamlarda zamanını geçirmeyi tercih ediyor. Lüks demokratik hale gelmişe benziyor. Öyle ki bir elimizde lüks bir elimizde ise günlük hayatın salaşlığını taşıyoruz. Ama artık bu iki kavram yanında insanlar farklı kültür ve duyguları da görmek istiyor. Alınan ürünlerin tutku yaratması gerekiyor ki benzerlerinden materyal, desen gibi özelliklerinden farklılaşarak öne çıkabilsin. Alınan ürün kişiyi temsil eder hale gelmiş durumda. Aksesuvardan ayakkabıya kadar... Kullanılan tülden koltuğa, küçük objelerden vazoya kadar satın alınan her şey kişinin tarzını ve hayata bakışını ortaya koyuyor. Milenyumda modanın tek amacı artık mutluluk. Aslında sadece modadada değil hayatın her alanında mutluluk aslolan. Mobilya tasarımlarından tekstile, sanayiden perakendeye kadar bütün firmalar tüketicinin ilk sıraya koyduğu mutluluk kavramına oynuyor. Durum böyle olunca paranın döndüğü her alanın mutluluk için çalışması anormal olmasa gerek...
Mutfaklar iletişim alanı oluyor
Sosyal alışkanlıklar, teknoloji, antropoloji mutfakları yeniden yorumluyor. Yüksek teknoloji ürünler hızla artıyor ama doğallıktan uzaklaşmadan. Mutfaklar yaşam alanları haline geliyor. Yani tıpkı plazalarda olduğu gibi evlerde de buluşma ve iletişim alanı mutfaklar oluyor. Belki de mutfaklarda daha fazla alan yaratmak için daha fonksiyonel ve az yer kaplayan mutfak aksesuarları üretilmeye başlar.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.