İnşaatçılar sosyalleşiyor
İnşaat şirketleri yeni proje ve kampanyalarını artık sosyal medya üzerinden de pazarlıyor. Sosyal medya kullanıcılarını marka elçisi yapan şirketler önce marka bilinirliğini, sonra da satışları artırmayı hedefliyor
Yeni ekipler kuruluyor
Peki ama sosyal medyayı kullanmak şirketler için kolay mı? Aslında tahmin edildiği kadar değil. Çünkü sosyal medya ciddi bir takip gerektiriyor ve bunun için bir ekip kurmaya ihtiyaç var. Şirketler içerik yönetimi, yeni mecralar bulunması, kampanya üretimi ve görsel tasarım çalışmaları için web tasarım uzmanı, CRM desteği için ise CRM Uzmanı'na ihtiyaç duyuyor. Tüm bunları kendi bünyelerinde yapabilecekleri gibi dışarıdan ajanslardan da destek alabiliyor.
Satın alma kararını etkiliyor
RE/MAX Türkiye Pazarlama Direktörü - Gökhan Karahan RE/MAX bünyesinde faaliyet gösteren 1700 gayrimenkul danışmanı var. Zaman içinde her ofisin sosyal medya sayfası oldu. Bazı ofislerimiz ofis adıyla bazı gayrimenkul danışmanlarımız ise kendi adına sayfalar açarak çok güzel pazarlama çalışması yapıyorlar. Re/ Max Türkiye sayfası olarak amacımız markamızı tanıtmak. her bir RE/MAX ofisi ise bundan bağımsız olarak sosyal medyayı aktif bir şekilde kullanıyor, müşterileriyle sosyalleşiyor. Portföy bilgilerini bu sayfalara koyarak daha aktif bir pazarlama yapıyorlar. Sısyal medyadaki konumlarına danışmanlırımız kendi karar veriyor. Bu konuda şirket olarak kesinlikle bir sınılama yapmıyoruz. Sosyal medyadaki etkinliğimizi artırmak için şirket çalışanlarımıza 'sosyal medyanın nasıl daha etkili kullanırız' diye eğitimler verdik. Bunlar da kullanımı tetikledi. Bazı gayrimenkul danışmanları ticari gayrimenkul alanında daha sofistike müşterilere ulaşmak için Linkedin'e başvuruyor. Satın alma kararının bir çok faktörün etkisiyle gerçekleştiğin düşünüyorum. sadece sosyal medya etkili değil ancak artık ciddi bir paya sahip olduğunu söyleyebiliriz. RE/MAX olarak kendi aramızda da bir sosyal medya kurduk ve iç iletişimimizi de bu şekilde sağlıyoruz. RE/ MAX web TV'ye videolar yüklüyoruz. Orada da kendi sosyal medyamızı yaratıyoruz Portföylerini sunup kendi içimizde teşvik ediyoruz.
Twitter'dan röportaj veriyorlar
Şirketler sosyal medyada pazarlama faaliyetlerinin yanı sıra sosyal medyada canlı röportajlar da yaparak bu alanda bir ilki gerçekleştiriyor. Demir İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Hamit Demir, 27 Ağustos Pazartesi günü twitterda röportajını verdi. Demir ilk twitter röportajında şirketin projelerini, hedeflerini ve inşaat sektörünün gelişimi değerlendirdi.Konut satın alırken dikkat edilmesi gereken konular, kârlı bir yatırım için temel kriterleri de röportajda twitter takipçileriyle paylaştı.
EN SON HABERLER
- 1 Hatay hakettiği değeriyle yenileniyor, dünyaya örnek olacak
- 2 12 ay faizsiz 24 ay geri ödemesiz
- 3 10 projeye 20 milyar lira yatıracak
- 4 Ev kiralarını düşürecek model
- 5 Büyük dönüşüm başlıyor: Yasa çıktı işte merak edilenler…
- 6 Deprem bölgesine 1.7 trilyon
- 7 11 ilde 142 bin konutun temeli atıldı
- 8 Büyük dönüşüm hareketi 81 ilde 250 bin konut dönüşüyor
- 9 Evini dönüştürmeyen kalmasın
- 10 Vatandaş dönüşüme koştu: En çok başvuru Bahçelievler’den