Perşembe 22.11.2012

İnşaat sektöründe üç boyutlu tasarım dönemi

Üç boyutlu tasarımların inşaat sektörünün geleceğini belirleyeceğini vurgulayan Tarcan Kiper, üç boyutlu tasarım yapmayan mimarların beş yıl içinde işsiz kalacağını söyledi

İnşaat sektöründe üç boyutlu tasarımların önemi artıyor. Sektörün geleceğini ve kârlılığını üç boyutlu tasarımların belirleyeceğini söyleyen infoTRON Yönetim Kurulu Başkanı Tarcan Kiper, "Dünyada tasarım ve mühendislik şirketleri büyük bir dönüşüm içinde. Türkiye'de bu değişime ayak uydurmak zorunda. Üç boyutlu tasarım yapmayan mimarlar beş yıl içinde işsiz kalacak" diye konuştu. Yapı-Endüstri Merkezi (YEM) organizasyonu ve Dassault Systemes, infoTRON, Gehry Technologies desteğiyle düzenlenen "Yaşayan BIM (Yapı Bilgi Modeli) İnşaat ve Mimaride İleri Teknolojiler Semineri" inşaat sektörünün önemli isimlerini bir araya getirdi. Kiper, Türkiye'nin inşaatta ve mimaride gelecek hedeflerine ulaşması için BIM sistemine bir an önce geçilmesi gerektiğini söyledi. Kuzey Irak'ın Dohuk kentinde yapımı süren Mazi Plus Alışveriş Merkezi'nin pilot proje olarak BIM uygulamasına geçtiğini söyleyen Tarcan Kiper, "BIM'e geçtikten sonra inşaata başlamadan proje üzerinde 250'ye yakın çakışma olduğu fark edildi. 2-3 hafta içinde tüm çakışmalar sıfırlandı. Sadece bu ilk aşamada bile 220 bin dolar ve 3.650 adam / saat kazanç sağlandı. İmalat ve proje uygunluğunda ise yüzde 100'lük bir oran tutturuldu" dedi. İnşaat sektörünün Türkiye'nin lokomotifi olduğunu söyleyen Kiper, "Türkiye, şirket sayısıyla ENR listesinde ikinci sırada yer alıyor. Ancak cirolar bu değeri yansıtmıyor" şeklinde konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.