Pazartesi 04.03.2013

Kentsel dönüşümle amelelik bitecek, pasta yiyeceğiz

Bakan Bayraktar, kentsel dönüşümle inşaat sektörünün çağ atlayacağını söyledi. Bayraktar "Teknik müşavirlik geliyor. Artık sektör dünyada amelelik yapmayacak" dedi

Çevre ve Şehircilik Bakanı Erdoğan Bayraktar, kentsel dönüşümle inşat sektörünün gelişeceğini belirterek, bugüne kadar uluslararası alanda 'amelelik' yapan Türk inşaat sektörünün yeni dönemde katma değeri yüksek işler alabileceğini söyledi. TBMM gündemine yakında gelecek olan Yapı Denetim Kanunu'yla yapı denetim firmalarının teknik müşavirliğe dönüştürüleceğini söyleyen Bayraktar, "Böylece Türkiye dünyada oyun kurucu olacak" dedi. Türkiye'nin, şartnameler, sözleşmeler, projeler ve tasarımlar yaptığına ancak hak ettiği yerde olmadığına işaret eden Bayraktar, "Dünyanın 100- 120 devletinde mühendislik ve teknik müşavirlik ofisleri var. 30 bin personel çalıştıran teknik müşavirlik büroları var. Bunlar pastayı yiyor. Biz, işin biraz ameleliğini yapıyoruz" dedi. Dünya inşaat sektöründeasıl pastayı AB ülkeleri, ABD ve Japonya'nın yediğini vurgulayan Bayraktar "Teknik Müşavirlik sektörümüz de gelişecek; bu sayede oyun kurucu olacağız" diye konuştu.
20 yılda deprem riski bitecek
Çevre ve Şehircilik Bakanı Erdoğan Bayraktar, belediyeleri tek tek ziyaret ederek kentsel dönüşüm çalışmaları ile ilgili bilgi aldı. Bayraktar; "Vatandaşlar kentsel dönüşüme büyük ilgi gösteriyor. 20 yılda şehirlerimizi depreme dayanıksız yapılardan kurtaracağız" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.