Pazartesi 13.05.2013

FerYapı hedefini ikiye katladı

Kağıthane'de Türkiye'nin ilk kampus ofis projesini hayata geçiren FerYapı Yönetim Kurulu Üyesi Ramadan Kumova bir haftada projedeki ofislerin yüzde 30'unun satıldığını söyledi

Gayrimenkul sektöründe ilkleri gerçekleştirmek hedefiyle yola çıkan FerYapı, Kağıthane'deki yeni projesinde farklı bir konsepte öncülük etti. 150 milyon TL'lik yatırımla hayata geçirilen Türkiye'nin ilk kampus ofis projesi Premier Kampüs Ofis yoğun ilgiyle karşılaştı. 1 hafta içinde projedeki ofislerin yüzde 30'u satıldı. FerYapı Yönetim Kurulu Üyesi Ramadan Kumova, "Satış hedefimiz, ilk hafta için yüzde 15'ti. Piyasa şartlarına baktığımız zaman, yüzde 30'luk satışı yakalayamayız diye düşünüyorduk. Ancak satışlarımız bu kadar hızlı olunca hedefimizin ikiye katlamış olduk" diye konuştu.

KAĞITHANE'DE FİYATLAR 17 DOLAR
Kumova, proje arazisinin İstanbul'un merkezi sayılabilecek bir noktada yer alan arsanın gizli kalmış bir nimet olduğunu söyledi. Kumova, Google gibi dev şirketlerin ancak şehrin dışındaki alanlarda kampüs ofise sahip olabildiğine dikkati çekti. Kumova; "2011 yılında Sadabad Vadisi imara açıldıktan sonra bölge gelişime başladı. Bugün Zincirlikuyu-Levent hattında A sınıfı ofislerin kira metrekareleri 35-40 dolardan başlıyor. Bu bölgeye 5 dk mesafedeki Kağıthane'de ise 2 yıl önce fiyatlar 10 dolar seviyesindeyken bugün 17-18 dolarlar seviyesine geldi. Levent'te kiralar 40 ise, Kağıthane'de 30 olması lazım. Çünkü ulaşımı kolay, metro da geliyor" dedi.
Yeni projeler yolda
Kumova, 2 yılda 5. projeye başladıklarını söyledi. 5 yılda 2 milyar dolarlık satış hedeflerinin olduğunu belirten Kumova, "İlk projemizin lansmanından bu yana 2 yıl geçti. Biz geçen 2 yıllık süre içerisinde hedefimizin yarısına geldik. Bundan sonra büyümemiz daha hızlı olacak" dedi. Gündeminde yeni projeler olduğu bilgisini veren Kumova, "Ofis ve konut alanında 2 proje üzerine çalışıyoruz. Bugüne kadar hep şehir merkezlerine yakın lokasyonlarda proje gerçekleştirdik. Yeni projelerimiz için de aynısı olacak. Sarıyer ve Zekeriyaköy'de arazi çalışmalarımız var" diye konuştu
"Maketinden daha güzel yaptınız"
Bugüne kadar gerçekleştirdiği projeler hakkında bilgi veren Kumova, "iTower Bomonti'de ofislerin yüzde 90'ı satıldı ve projede yaşam başladı. İstWest projemizde ise teslimler bu yaz başlayacak. Burada da yüzde 80'in üzerinde satış gerçekleşti. Metrekare fiyatları da 3 bin'den 5 bin TL'ye yükseldi" dedi. Kumova, maketten satın alan müşterilerinden "Maketinden daha güzel yapmışsınız" eleştirisini aldıklarını söyledi. Kumova "Bunları duymak bizim için gurur verici. Sektörde çok genç bir firma olmamıza rağmen, bu gibi gelişmeler markalaştığımızın kanıtıdır" dedi.
"Telefonda bile sattık"
Kumova, iş dünyasında yeni Maslak olarak kabul edilen Kağıthane'de 20 dönümlük bir alana kurulan projeye eski müşterilerden de çok talep geldiğinin altını çizdi. Kumova, "Satışlarımızın yarısını eski müşterilerimize yaptık. Hatta telefonla bile ofis alanlar oldu. Bugüne kadar kazandırdığımız ve güven sağladığımız için bu noktaya geldiğimizi düşünüyorum" dedi.
Yüzde 35 prim yapacak
Toplam 58 bin metrekare satılabilir alanı, 4 bin 200 metrekare kiralanabilir alanı bulunan Premier Kampüs Ofis'in Mayıs 2015'te teslim edilmesi planlanıyor. Ortalama metrekare fiyatının 2 bin 970 dolar olduğunu söyleyen Kumova, satışa çıktıkları ilk haftadan ofislerin yüzde 6 prim yaptığının altını çizerek, proje bitiminde bu rakamın yüzde 35'e çıkacağını söyledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.