Giriş Tarihi: 15.5.2013

Bakanlık konutların 'GBT'sini çıkaracak

Evlerle ilgili tüm veriler Coğrafi Bilgi Bankası'nda toplanıyor. Böylece, ruhsattan mülkiyete her şey internetten görülebilecek

Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, Türkiye'nin tüm coğrafi verilerinin tek merkezde toplanacağı Bilgi Bankası çalışmalarına başladı. Bakanlıkların, sahip oldukları kadastro, adres, arazi ölçüsü, bina, ortofoto gibi coğrafi verileri Bilgi Bankası'na girmesiyle, karar verme süreci hızlanacak. Uygulamayla konut dolandırıcılığının da önüne geçilecek. Yeni ev almak isteyen vatandaş, binanın ne zaman ve kimin tarafından yapıldığı, ruhsat ve yalıtım durumu, güvenliği, kat mülkiyeti ya da kat irtifakı gibi bilgilerini internetten görebilecek. Banka sayesinde vatandaşlar, mülklerinin durumunu da öğrenebilecek. Mülkün değeri, planlı sahada ya da kamuya ait alanda kalıp kalmadığı, plan değişikliği yapılıp yapılmadığı banka üzerinden incelenebilecek.

BİLGİ SMS'LE GELECEK

Bilgi Bankası'yla ayrıca bir bölgenin imar planlarında değişiklik yapılması durumunda, tüm hak sahiplerinin telefonuna otomatik şekilde kısa mesaj gönderilmesi mümkün olacak. Çevre ve Şehircilik Bakanı Erdoğan Bayraktar yaptığı açıklamada, Coğrafi Bilgi Bankası'yla yatırımcı, yerel yönetim, vatandaş ve özel sektörün, coğrafi verilere tek merkezden ulaşabileceğini belirtti. Bunun, Türkiye'nin en büyük bilgi bankası olacağını ifade eden Bayraktar, tüm bakanlıkların, verileri yılsonuna kadar sisteme gireceklerini söyledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.