Çarşamba 15.05.2013

Seramikte enerji maliyeti % 40'a ulaştı

Seranit Başkanı Altunalan, seramikteki yüzde 40 olan enerji maliyetinin yüzde 17'ye düşürülmesi gerektiğini söyledi

Seramik sektörü artan enerji maliyeti nedeniyle dünyada rekabetçiliğini kaybetmek üzere. Oysa üretimin büyük kısmını yurtiçi kaynaklardan sağladığı için katma değeri en yüksek sektörlerden biri olarak öne çıkıyor. Seranit Yapı Grubu'nun Başkanı Hamdi Altunalan, oldukça yoğun enerji tüketilen sektörde son 1 yılda elektrik ve doğalgaza gelen zamların sektörün dünyada rekabet etme kabiliyetini zora soktuğunu ifade etti. Geçtiğimiz bir yıl içinde önce doğalgaza yüzde 20, elektriğe yüzde 9, ardından elektriğe yüzde 10, doğalgaza yüzde 20 zam geldiğini hatırlatan Altunalan, "Enerji maliyetimiz yüzde 40'a çıktı. Oranın yüzde 17'ye inmesi durumunda dünyaya meydan okuruz" dedi.

AB'DE FİYATLAR DİPTE

Altunalan, Avrupa'da sanayi yatırımcılarına devlet tarafından bazı özel uygulamalar yapıldığını ve Türkiye'de de benzer politikaların uygulanmasının gerektiğini vurguladı. Hamdi Altunalan, "İtalya ve İspanya krizden dolayı, fiyatı 11'den 8.5 euroya çekti. Neredeyse kârsız satış yapıyorlar. Çin'de zaten işçi ve enerji maliyetleri çok düşük. Bizde de benzer uygulamalar olursa Çin pazarına bile rhatlıkla gireriz" şeklinde konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.