Çarşamba 23.10.2013

10 maddede Marmaray

Türkiye'nin 153 yıllık rüyası Marmaray'ın açılışı 29 Ekim'de yapılacak. Proje Asya ve Avrupa arasındaki seyahat süresini 4 dakikaya düşürecek

Türkiye Cumhuriyeti tarihinin en önemli projelerinden olan ve 153 yıllık bir rüyanın sonunda hayata geçirilecek olan Marmaray, Türkiye'ye dünya çapında prestij kazandıracak. Açılışını Başbakan Erdoğan'ın gerçekleştireceği Marmaray için birçok ülke liderine de davetiye gönderildi. Marmaray'ın yapımında büyük rol üstlenen Japonya'ya da davet gitti. Japonya Başbakanı Shinto Abe'nin gönderilen davetiyeye icabet etmesi ve 29 Ekim'deki Marmaray'ın açılışı için Türkiye'ye gelmesi bekleniyor. Marmaray'ın öne çıkan 10 özelliği şöyle:
153 YILLIK RÜYA GERÇEK OLDU: 2. Abdülhamit Han zamanında 'Tünel-i Bahri Projesi' adıyla tasarlanan Marmaray, bugün bir rüya olmaktan çıkıp gerçeğe dönüşüyor. 153 yıl önce hayal edilip tasarlanan proje, AK Parti hükümeti tarafından çalışıldı ve en son teknolojiyi bünyesinde barındıracak şekilde yeniden çizildi. Marmaray için 'gelenekle geleceğin buluşması' benzetmesi yapılıyor.
TÜRKİYE İPEK YOLU'NUN 'ALTIN ÜLKESİ ' OLACAK : Marmaray, sadece İstanbul'un ve Türkiye'nin iki yakasını birbirine bağlamış olmayacak. Marmaray'la birlikte Uzak Asya'dan Batı Avrupa'ya yani Pekin'den Londra'ya kesintisiz demiryolu ulaşımı sağlanmış olacak. Böylece Türkiye modern İpek Yolu'nun altın değerinde bir halkası ve en avantajlı ülkesi konumuna yükselecek.
DÜNYA TA RİHİ DEĞİŞTİ : Marmaray Projesi'nin kazı çalışmaları sırasında dünya tarihini değiştiren birçok eser de bulundu. Bulunan eserler İstanbul'un 8 bin 500 yıllık bir geçmişe sahip olduğunu tescillemiş oldu. Bu da İstanbul'un dünyanın en eski kentlerinden biri olarak kabul edilmesinin önünü açtı. Kazılar sırasında ortaya çıkan hazineler, Türkiye'de yeni bir müze kurulmasına vesile oldu. Bulunan zenginlikler Marmaray'da inşa edilen Yenikapı istasyonunda sergileniyor.
DÜNYA MÜHEN DİS LİK ŞAHESE Rİ: Marmaray, yapımı bakımından dünyanın mühendislik şaheseri olma özelliğini de taşıyor. Projeyle birlikte ters yöne iki akıntının olduğu, yüzeyin 60 metre derinliğinde, dünyanın en derin batırma tüp tüneliyle iki kıta birbirine bağlandı. Marmaray'da kullanılan malzeme ve teknoloji, olabilecek en yüksek depreme karşı dayanıklılık özelliği taşıyor. Bu sayede her türlü doğal ve olağanüstü senaryolara karşı güven veriyor.

ASYA AVRUPA ARASI 4 DAKİKA
ASYA -AV RUPA ARAS I SEYA HAT 4 DAKİKA SÜRECEK : Asya ve Avrupa'yı birbirine bağlayan Marmaray; Ayrılık Çeşmesi, Üsküdar, Yenikapı, Sirkeci, Kazlıçeşme istasyonlarından ve 13.6 kilometrelik bir güzergâhtan oluşuyor. Projeyle birlikte Asya ve Avrupa arasındaki seyahat süresi 4 dakikaya düşecek.
GÜNDE 1 MİLYON YOLCU: İstanbul'un trafik sorununu da çözecek olan Marmaray, Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Tren hattının yanı sıra İstanbul metrosuna da bağlanacak. Açılışın ardından günde 1 milyon İstanbullu'nun Marmaray'la seyahat etmesi öngörülüyor.
ÇEV RE DOST U: Marmaray'ın açılışının ardından 1 yılda atmosfere karışan 425 bin ton zehirli gazın da önüne geçilmiş olacak. Proje, doğal denge gözetilerek hayata geçirilirken, yapım sırasında balıklar da dikkate alındı.
157 YILLIK TCDD İŞLETECEK
l BAT IRMA TÜNE L İLE DELME TÜNE L TEKN OLOJİSİ Bİ R ARADA: Batırma ve delme tünel teknolojisi Marmaray'da buluştu. İki kıtanın tünelle birleştirilmesinin yanı sıra ince işçilik ön plana çıktı ve raylı bir ulaşım ağının ötesinde sanat eseri inşa edildi. Projenin yapımı sırasında dünya mühendislik ve bilim kuruluşları Marmaray'ı 'staj üssü' olarak kabul etti.
İSTANB UL'DA RAY LI SİSTE MİN PAY I ARTA CAK : Marmaray'la birlikte İstanbul'daki kent içi ulaşımda raylı sistemin payı yüzde 12'den 28'e çıkacak. Ayrıca Kazlıçeşme-Halkalı ve Ayrılık Çeşmesi-Gebze hatları da da metrolaştırılacak ve yüksek hızlı tren hattıyla entegre hale getirilecek. Bu da Marmaray'ın kapsamının genişlemesini sağlayacak.
153 YILLIK PROJEYİ 157 YILLIK TCDD İŞLETE CEK : Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı'na bağlı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü tarafından yapımı tamamlanan Marmaray, açılışın ardından TCDD'ye devredilecek. 153 yıl sonra hayata geçirilen Marmaray'ı 157 yıllık TCDD işletecek.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.