Zagreb Havalimanı projesinin finansmanı sonuçlandı
TAV Havalimanları'nın içinde yer aldığı konsorsiyum, Zagreb Havalimanı'nın işletmesi ve yeni terminal yapımıyla ilgili projede imzaları attı.
Açıklamada, ZAIC-A Ltd konsorsiyumunun hisselerinin tamamına sahip olduğu işletme firması Me?unarodna Zra?na Luka Zagreb d.d'nin (MZLZ) Hırvatistan Denizcilik, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ile imtiyaz sözleşmesini imzaladığı ve kreditörlerin de finansman sözleşmelerine imza attığı belirtildi.
Konsorsiyumda TAV Havalimanları'nın yüzde 15 payı bulunuyor. ADPM yüzde 20,77; BBI yüzde 20,77; Marguerite Fund yüzde 20,77; IFC yüzde 17,58 ve Viadukt yüzde 5,11 paya sahip.
İmtiyaz sözleşmesi çerçevesinde; doyma noktasına gelen terminalin yerine 65 bin metrekarelik yeni bir terminal yapımı, finansmanı ve tasarımı, yaklaşık 30 yıl süresince havalimanının işletilmesi - işletme kapsamında terminal binasının yanı sıra pistler, kargo terminali, otoparklar ve ileride geliştirilecek emlak yatırımları da yer alıyor.
Toplam 331 milyon avro yatırımla gerçekleştirilecek proje çerçevesinde 243 milyon avro yeni terminalin tasarım ve inşaatına harcanacak, 88 milyon avro da imtiyaz dönemi süresince havalimanı altyapı bakımına ayrılacak.
Teknik destek sözleşmesi kapsamında, TAV Havalimanları ve ADPM havalimanının işletme ve bakımından sorumlu olacak. Yeni havalimanı, Aéroports de Paris Management ve TAV Havalimanları'nın havalimanı portföyünü genişletecek. Şu anda ADP Management 22, TAV ise 12 havalimanını işletiyor.
BBI tarafından Viaduct ve diğer önde gelen Hırvat inşaat firmalarıyla işbirliği halinde inşa edilecek terminalin yapımının üç yıl içinde tamamlanması öngörülüyor. Kıbrıs'ta Larnaka ve Paphos, Kanada'da Iqaluit'in ardından Zagreb, BBI'nin kamu-özel işbirliği modeliyle hayata geçireceği dördüncü havalimanı terminali projesi olacak. Yeni terminal, IGH tasarım ofisinin desteğiyle cesur ve işlevsel bir tasarım sağlamak üzere Kincl, Neidhardt & Radic tarafından mimari olarak tasarlandı. Terminalin inşaatında yoğun dönemlerde 700-800 kişinin çalışacağı öngörülüyor. Sürdürülebilirliğe özel bir önem atfedilen projenin sonunda terminalin LEED© sertifikasyonu alması hedefleniyor.
2016 yılının sonunda tamamlanması planlanan yeni terminal, yıllık 5 milyon yolcuya hizmet verebilecek. Şu anda havalimanı, yıllık 2 milyon yolcu kapasitesine sahip bulunuyor.
Projenin keditörleri arasında, Avrupa Yatırım Bankası (European Investment Bank-EIB), International Finance Corporation (IFC), Deutsche Bank ve Unicredit Bank Austria yer alıyor.
EN SON HABERLER
- 1 Hatay hakettiği değeriyle yenileniyor, dünyaya örnek olacak
- 2 12 ay faizsiz 24 ay geri ödemesiz
- 3 10 projeye 20 milyar lira yatıracak
- 4 Ev kiralarını düşürecek model
- 5 Büyük dönüşüm başlıyor: Yasa çıktı işte merak edilenler…
- 6 Deprem bölgesine 1.7 trilyon
- 7 11 ilde 142 bin konutun temeli atıldı
- 8 Büyük dönüşüm hareketi 81 ilde 250 bin konut dönüşüyor
- 9 Evini dönüştürmeyen kalmasın
- 10 Vatandaş dönüşüme koştu: En çok başvuru Bahçelievler’den